La montagna del dio cannibale


En rulle från 1978 brukar inte gå helt fel. Det har det inte gjort den här gången heller. Helt klart sevärd film, men kommer jag se den många fler gånger? Jag tror inte det...

Susan och hennes bror ger sig av in i djungeln för att leta efter Susans man Henry som försvunnit under en expedition. Med hjälp av Edward Foster som vägvisare far dem iväg utan tillstånd till en plats som för många anses livsfarlig.

Handlingen byggs upp bra och man väntar sig mycket, kanske lite för mycket. Det finns en del minnesvärda scener. Men i helhet räcker ej för att komma upp i klass med de bättre kannibalfilmerna. Som Mikaela sa så händer det inte speciellt mycket och helt plötsligt så är den slut ^^.




Mountain of the Cannibal God (1978 - Äventyr/Thriller)


Skådespel
- 5/10 (Edward så verkligen ut att ha ont under sin sista tid. Men annars var det lite mycket teater)

Effekter - 6/10 (Med tanke på att mycket med djur inblandat är live var det ändå inte så snyggt om man jämför med masterfilmerna :P. Ett helt okej kadaver. övriga lik såg lite honungsglacerade ut :D)

Handling - 10/10 (Gillar verkligen idén och twisten mot slutet)

Ljud/Bild - 5/10 (Störde mig lite på talet. Annars var ju själva filmningen helt okej)

Miljö - 6/10 (pukastammens place var nice. Och vägen upp bredvid vattenfallet. I övrigt inget särskilt)

Budskap - 9/10 (Girighet kan bli din död)

Händelser - 3/10 (Det var lite här det floppade. En film som denna behöver alltmer groteskheter! Men fanns ändå som sagt en och annan helt underbara scener helt i min smak ^^ HEHE)

Filmen i helhet - 6/10 (Inte att jämföra med en del andra kannibalfilmer. Men den var tillräckligt bra för att få stå kvar på hyllan och jag hade ju något att se på igår kväll. Är man mycket för kannibalfilmer tycker jag man ska se den. Och den kan vara intressant. Men om inte handlingen säger dig något är det nog bäst att låta bli.



Kommentarer
Postat av: miiah

hmmm, den har exakt samma handling i en annan film jag har sett.. den måste ha varit lite mer modern? :P haha.



SV: haha men eller hur ;) Ett himla tjusigt bildspel! haha, jag fick sitta med kläder invirad i mitt tjocka täcke =P haha. Men idag har jag inte frysit så himla mkt, rätt skönt :) haha! härligt att era element fungerar iaf, dela med dig? ;)



hahaha :D Vi kan ha en lika tråkig vardag då ;) Men den kanske är rolig för oss. ^^ hahaha, himla dålig är du på det ;) Nej men jag förstår, man ska ju inte skriva om man inte har något att skriva om lixom, blir inte lika bra då =P



haha så sant som det är sagt ;) Men hon är mer än en idiot =P Absolut ingen i min klass förutom en gillar henne xD haha. Ska bli så kul när vi tar studenten och se hur folk beter sig mot henne när vi förhoppningsvis slipper se henne mer efter den dagen ;) det kanske är drf vi firar studenten..? för att vi slipper henne..? ahahaha :D nej nu är jag lite väl taskig. ^^



Japp, ingen huvudvärk idag inte:) än iallafall ;) Skönt är det! hatar att ha huvudvärk :(



Haha ja i dessa tider så får man det :s Ingen aning, jag har för mig hon får från arbetsförmedlingen och bostadsbidrag, men det är ju inte så mkt =P ett litet mirakel att vi klarar oss ;) haha!



Ja det är ju det jag gör, men det känns som att hon kräver hur mkt som helst för ett G eller så är det helt enkelt bara jag som är lite trögare än alla andra ;) Förstår inte hur jag ska lyckas få G i vårt geometriområde vi håller på med nu, 11uppgifter in på fredag och jag kan EN :P känns lite hopplöst, haha..



Idag blir det stan lite och sedan ta det lugnt :) jag försöker skjuta upp pluggandet till imorgon och resterande dagar :P behöver liten pluggfri dag xD haha. Själv då? =)

2009-10-06 @ 12:55:57
URL: http://miijauh.devote.se
Postat av: Mimmi

Har funderat på det ett ga!

Kul med killar som bloggar oxå föresten ;) Hur gammal är du? :)

2009-10-06 @ 13:22:13
URL: http://lifeofmimmi.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Jag är 21! :)

Ikväll vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på.. Ligger i soffan och glor på tv just nu ^^

2009-10-06 @ 20:06:10
URL: http://lifeofmimmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0