Children of the snor

Du sitter för det mesta och hoppas på den otroligt irriterande karaktären Vickis död och beundras lite smått över det fruktansvärda skådespelet från Kandyse Mcclures sida. En och annan rolig kill och man uppleveler en svagt liknande känsla som när man såg Bruce Campbell i Army of Darkness när han fick visa upp sitt brutala jag framför en massa fientliga medeltidsnissar.

Ett par är ute o reser när de slutligen kommer till staden Gatlin, där de möts av otäcka barn som verkar ha en grej för majs.

jag gillar inte dåliga remakes, det här var en dålig remake =). Det finns bara en Isaac, det finns bara en Malachai.


Children of the corn (2009 - skräck)


Skådespel
- 2/10 (Jag gillar mannen ibland. Men annars var det tomt, överdrivet eller inövat)

Effekter - 8/10 (Egentligen det enda som ger den här filmen en chans)

Handling - 10/10 (Skojig handling. Men den har redan gjorts en gång.)

Ljud/Bild - 2/10 (Skräp)

Miljö - 7/10 (Ganska bra)

Budskap - 1/10 (Inget jag tog till mig)

Händelser - 6/10 (Lite kul var det ibland iallafall, jag såg klart hela filmen)

Filmen i helhet - 3/10 (Mycket sämre än orginalet)



Kommentarer
Postat av: linda

Ja den var helt okej :) Har du haft en trevlig helg då?



I veckan är det skola som gäller & några möten, sen händer det inget mer speciellt. Själv? :)

2009-10-11 @ 19:47:11
URL: http://halleang.blogg.se/
Postat av: miiah

haha åh jag tänker bara på mitt favorit band KoRn när jag hör den titeln :P dem har ju en låt som heter children of the korn ^^



SV: Hahaha, den var himla god! :D Du får gärna smaka ;) Mumsmums.



Ja eller hur, man blir så imponerad av dem lixom :D Sjukt duktiga är dem. Jo jag tror jag vet vem du menar, älskar när man får se han tatuera :D Han hade gärna fått tatuera mig.. :D hahaha xD



Ja precis, jag tror också på lejonhuvud och ha de på ryggen eller vid skuldran.. eftersom det är så stort så tror jag ryggen hade varit snyggast :D men fy tusan så dyrt... haha xD Men jag får spara för fan så snyggt det hade blivit! :D Fast det kanske inte är snyggt på min lilla tjejrygg.. hmm.. hahah



Jo det blir ju så. Men nångång så kanske vi också bor ihop :D Det hoppas jag iallafall för det känns verkligen som att han är den rätte och då överlever man ju distans och hela köret :)



Min lillebrossa är 15, han är 94a och min lillasyster är 98a så hon är 11.. eller är det 12? hahaha :D Dålig storasyster jag är hihi. Okej =) Hur gamla är dina då? :D haha de lät som vi snackade om barn när ja skrev "hur gamla är dina då?" XD hahaha , trötthumor ikväll ;)

2009-10-11 @ 21:14:31
URL: http://miijauh.devote.se
Postat av: miiah

SV: Haha njaa.. den duger. Det låter inte riktigt som Korn, det låter mer typ.. hiphopaktigt..



Hahaha eller hur! ;D Jag kommer bli en skitbra hemmafru (med jobb då, mitt fina socionomjobb!) som bakar och har maten redo xD haha!



Men fan vad coolt! haha en zombie på armen typ, asnice ju!

Jadu.. Om jag skulle göra det här jag bor så hade det nog blivit 2-5000kr.. bara den på mitt ben kostade 1500 men skulle ha blviti 2000, fick rabatt för han känner min pappa =P



Men åh, det lejonet han gjorde såg jag med, det var drf jag ville ha ett likadant! hahah :D Den såg så himla äkta ut och var såååå fin!



Nej det hoppas inte jag hlr, men det gör det nog =P Hans utbildning är på 5år och min är på 3,5 eller fyra om jag vill ha masterexamen :) Men vi löser det :D Äkta kärlek övervinner ju allt eller vad säger dem ;)



hahaha eller hur xD Typ jag fick barn när ja var 14.. haha nej men fy så hemskt =P förstår inte alls alla dem tonårsmammorna som längtar sååå efter sitt första barn när dem är 15 typ. fy :P hela livet förstört xD



hahaha, fy så fuskigt! Här sitter jag, helt enormt trött för att jag ska gå upp sju imorgon och ha matte b på morgonen i två timmar och sen iväg till särskolan.. behöver jag säga att jag absolut inte vill? =P gahhh, bara två veckor till! ( vrf känns det som en evighet? )



Det är bara bra :) själv då? :D

2009-10-11 @ 21:39:13
URL: http://miijauh.devote.se
Postat av: MÄÄÄNDY - ♥

framtiden? :P

2009-10-12 @ 00:20:08
URL: http://aujmalm.blogg.se/
Postat av: Nelly

heheeh vad kul att du och jag är nästan lika snabba på se alla filmer som är nya:D

Film hackers ;D

Ja det handlar om den lagen ..och visst alla kan vi tycka olika , men jag tycker att det är bra att den finns

och som du säger med man kan diskutera om saken så mycket mer än vad det Gör.

Men svenskar är så lata att tag i grejer som faktiskt betyder nåt och göra nåt åt saken .

så tycker i alla fall jag....:S



Fresten så hade jag en ass bra helg tal på annat:P

Du hade en bra helg eller ?

vad har du gjort ?

Det är lugnt att du svarar lite sent , varje dag har man inte tid att svara fast man skulle vilja :D

men man har ju ett liv utan för dataskärmen också .

Idag är det bra med mig , hur är det med dig idag ?

vad händer idag ? :D

2009-10-12 @ 07:27:04
URL: http://niwy.blogg.se/
Postat av: miiah

SV: Tjohej igen, nu har jag tid att svara :D haha!



Nej hiphop är inte najs :P Men KoRn gjorde den låten ihop med någon annan om jag inte minns helt fel nu.. så det kanske är därför den låter lite sådär xD haha. hahaha men roliga låtar är ju... roligt lixom xD Kul att lyssna på ibland :)



Ojoj, om jag ska förklara det så tar det jättelång tid ;) Men jag kan ju dra det kortfattat, en socionom kan arbeta inom hur mycket som helst - det är enormt brett. Men kort och gott så ska man hjälpa människor som har det svårt, både barn, ungdomar, vuxna och äldre. Man kan t ex arbeta inom missbrukarvården, LSS, socialen, kurator på en skola osvosv :P



hahaha! :D Norrköping säger du.. Jag tycker det låter så kallt, är där kallt? xD haha. Menmen, det är sjukt kallt här med, men det är väl för att jag bor så nära havet (danmark xD) hahaha.



Haha jo om man ska se det så ;) Då kan jag gå runder och skryta om att mitt ena ben minsann är värt över 2000kr hahaha xD Lite torr humor idag med ;d Haha men fan vilken cool idé till en tatuering asså! Den bara måste du göra ju ;)



Nej inte jag heller, jag tyckte de skulle se klumpigt ut och sådär men fan så snyggt det blev eller hur! Haha ja precis.. Kanske borde åka dit istället och be han tatuera mig så kanske jag hamnar i tv med så alla kan se hur jag plågs ;D hahaha.



HAHA! Njaa, han kommer iaf ;) Han pluggar ju spelprogrammeringsgrejs något =P hahaha. Meh, inte tänka så ;) Jag tkr färg är rätt intressant faktiskt, asså om man kollar på vad färg betyder. Typ rött gör en glad eller liknande, du förstår va? ;P hahaha.



Du menar att ni inte vill ha barn nu va? xD (har för mig det var barn vi snackade om hahaha xd) Usch det vill inte jag hlr.. Eller ja, kanske i framtiden men ja har alltid sagt att ja inte vill ha barn xD



Haha ja, jag lånar gärna av din tid :D Nej men jag har mailat min mentor angående min APU nu så jag får se vad hon svarar.. Jag hoppas hon säger att jag slipper asså =P



Ah najs :D Vad blev det för film? Nej själv har jag nästan precis kommit hem från skolan =) Skulle egentligen till min APU ju men det skippade jag och mailade min mentor som sagt, så hoppas hon svarar snart!

2009-10-12 @ 11:04:55
URL: http://miijauh.devote.se
Postat av: MÄÄÄNDY - ♥

japp tycker det är mysigt med film :) speciellt bio! tycker det är en rolig sa att göra en för att liva upp vardagen lite

2009-10-12 @ 19:18:57
URL: http://aujmalm.blogg.se/
Postat av: miiah

SV: Haha tackar :D Den var tydligen god med eftersom hela familjen käkade upp den utan att jag fick smaka och frågade om jag kunde baka en till.. haha.

Jadu, har ingen aning riktigt vad som händer med APU:n, har precis mailat min mentor igen så får se vad hon säger :)



Nej jag har ingen aning, vet iaf att jag vill in på socionom och sen får jag se :) Hade ju varit kul med typ kurator eller inom missbrukarsaken :)



Haha jaahaa okej, jag är asdålig på geografi asså ;p Ja här är det jämt och ständigt kallt och när det blåser då blåser verkligen xD stackars mig också som fryser jättelätt =P usch



Haha precis :) Men det hade nog sett väldigt snyggt ut, får se ifall man lyckas skrapa ihop lite pengar så man kan tatuera sig igen nångång :D jag älskade smärtan faktiskt hahaha!



Japp, barn snor en spengar och är allmänt jobbiga... hahaha nej nu är jag lite väl taskig :) men efter att ha haft jättemånga APU:er på förskolor och liknande är skittrött på barn asså haha



Åhh najs namn på en film! haha :D Rekommenderar du den? Jo allt är bara bra, är lite trött och funderar angående APU:n, min mentor är så seg på att svara på mail :P hihi. Själv då?



kramar=)

2009-10-12 @ 20:46:14
URL: http://miijauh.devote.se
Postat av: Nelly

Hahaha jag det gick ass bra på arbetsintervju :D

jag fick jobbet dom ringde idag och sa att jag fick börjar jobba i morgon halv fyra startar jag :d

det är ett telefonförsäljar jobb men ändå det är bra ställe VM MEDIA heter det och jag har haft många kompisar där som tycker är bra där :D



Och jag får fast lön ;D

annars skulle jag aldrig tagit jobbet!

Men jag är så glad för det mitt första riktiga jobb på som jag fixat själv!

såå jaa jag är överlycklig just nu ;D.



jag har sett splinter , den var helt sjuk :P

i början tänkte jag shit vad är det här för B-film , den var helt okej ändå!

Helgen så festade jag och satt hemma och tog det lugnt ganska mycket :D

det var skönt och igår så var jag med lilla syrran hela dagen nästa förutom den där intervjuen

Så ;D

idag ska jag chilla och njuta att jag fått ett jobb.

vad ska du göra idag ?



KRAMKRAM

2009-10-13 @ 11:13:24
URL: http://niwy.blogg.se/
Postat av: Cat

Fuck that movie.. Bröllopsfotografen is the SHIIET! Fan va jag vill se den! =P Verkar klockren! =)



Sv: Suger att jobba sön. Men det gick bra iaf! =) Hade ångest HELT i onödan. Gjorde inte så mkt mer än att jobba. Blev slappande i soffan sen typ. =P

2009-10-13 @ 20:08:56
URL: http://cattitude.blogg.se/
Postat av: Heyli

gillade my heart i alla fall, pojkvännen har spelat saint deamon nu hela helgen så jag har blivit less på dem! men de var bra i början, tills jag vart less :p

2009-10-14 @ 00:18:32
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: ROXANNE

är hon inte sockersötast? :D jag smälter hela tiden :>

men eran jörgen, ujuj, vilken charmknutte :D

2009-10-14 @ 10:31:54
URL: http://kissamiss.blogg.se/
Postat av: Caroline

Vad gör Alfons en dag som denna?? :-P

2009-10-14 @ 14:12:10
URL: http://tjarro.blogg.se/
Postat av: miiah

SV: Haha ja precis :p Det är kul att dem tkr om mina bakverk iaf ;p haha.



Haha! :D Jaa, hemkunskapen var faktiskt jätterolig, iallafall när man väl fick baka ;) Tyckte vi lagade tråkiga maträtter allt för ofta, haha.



Ja, det är jätteskönt :) Nu kan jag nog slappna av lite och förhoppningsvis få mitt mvg ändå :p



haha ja, fy :( det är ju inte lite kallt ute iheller.. har knappt vågat gå ut idag, hahaha. tyvärr måste jag ut imorgon då jag ska till lund på jobbintervju :D



Jaha okej, men det är helt lugnt :p Jobba på ;) Jag vet ju att du svarar nångång lixom ;) förhoppningsvis (a)



Hahaha, japp, jag gillade smärtan :D Det gjorde inte sååå ont som jag hade föreställt mig och efter ett tag var det nästan skönt. ^^ haha. Nej usch... jag tkr inte sånt är fint :p inte för fem öre..



Haha tack för filmtipsen :D Ska spana in dem då ;) Zombiefilmer är skitroliga haha :D vissa är så löjliga så man kan inget annat än att garva igenom hela filmen :p hahaha.



Jadå, jag har överlevt iaf ;) Har varit lite orolig och smådeppig och sådär men det börjar väl förhoppningsvis gå över nu. Själv då? :)

2009-10-14 @ 17:45:19
URL: http://miijauh.devote.se
Postat av: Caroline

Vars jag än nämner något om mitt jobb så hoppar det alltid upp en allvetare från ingenstans som bara måste lägga sej i, den här gången var det på facebook.. Men nog må jag väl vara lite halv trög ibland men det är ju inget jag är omedveten om, men alla dom här som nu hoppat på mej med sina allvetarkunskaper där dom även passar på att göra sej rolig över min lågutbildade bakgrund har nu slutat i att jag haft rätt varenda gång så frågan är ju vem det är som är trög egentligen :-)



Den förra idioten raderade bort hela sin blogg efter att ha påtat ihop en hel roman om mej och mitt inlägg om varför vi skulle bli uppsagda från det förra jobbet, antagligen var det väl för att hon skämdes när alla fick hem sanningensfakta i brevlådan där det stod klart och tydligt vad som gällde, exakt som jag hade förklarat i min blogg där hon uppenbarligen tyckte att jag var ute och cyklade :-)



Det sjuka är att jag känner ingen utav dom här men tydligen verkar dom känna mej bättre än jag själv gör, men det brukar ju va så - Alla känner apan men apan känner ingen :-P



Fan jag som skulle på afro ikväll men nu har jag ju fet missat den för den började för en halv timme sen, får nog häva mej ut och springa då ist :-)

2009-10-14 @ 18:10:19
URL: http://tjarro.blogg.se/
Postat av: [lisa bjernhagen]

NY LÅT UTE PÅ MYSPACE NU! checka in och skriv vad du tycker :) / the singer http://myspace.com/shadowoftheroom

2009-10-14 @ 18:16:10
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
Postat av: Heyli

primal fear har jag aldrig ens hört talas om, säg en bra låt med dem ska jag lyssna! har väldigt svårt för att bara sätta mig ner och gå igenom massa låtar, hittar jag en dålig i början blir de lätt så att jag ger upp på en gång :p

2009-10-14 @ 19:00:54
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Miiah

SV: Hahaha ja eller hur :p Dessutom var min hemkunskapslärare dum och tvingade en att äta upp all mat fast man inte tyckte om det eller om det var bränt osv xD bläähh för såna lärare..



Åh vad du är snäll! :D Tack så jättemycket, jag får kämpa på, inte tusan ger jag upp nu när jag är rätt så nära mitt mål :))



Ja, eller hur! :D Sjuuukt nervös är jag, det är min första jobbintervju någonsin! haha. Sitter här o funderar på om jag ska ha med mig något och vilka frågor dem kan ställa och vad tusan jag ska ha på mig! hahaha ;pp Det är på en restaurang i Lund som servitris :))



Åh men det är ju rätt skönt ändå för då blir det väl mer pengar? och pengar säger man väl aldrig nej till ;) haha.. Men förstår att man blir trött och sliten fort.. det blev jag efter bara två timmar som vikarie på ett fritids :p hahaha..



Haha kinky xD Det trodde inte jag heller att min var, men den måste ha varit lite högre än jag trodde eftersom jag ändå stod ut med smärtan lixom. Jag ska ju inte ljuga, för längst ner på benet gjorde det riktigt svinigt ont :p Men det är ju olika smärta också beroende på var man gör det :) Men innan han började tatuera så fick jag prova på hur det kändes utan färg :p haha de var jättekonstigt.. ;d Jahaa, tror du inte att du kan få tatuera dig då eller?



Hahaha ähh vem har inte skum filmsmak? :p Jag satt och glodde på nån film som typ handlade om incest om jag inte minns helt fel och jaa, jag gillade filmen :p kanske inte just incestbitarna men innehållet och hela filmen i övrigt lixom och då tyckte min pojkvän jag var knasig xD men det är ju det konstiga och skumma man faktiskt tkr om lite sådär i smyg ;PP



Man ska må bra annars får de fan va'! hahaha ;pp

Härligt att du mår bra :D Haha men det var ju fan med din förkylning du! hahaha, bort bort bort med den :D

2009-10-14 @ 21:26:36
URL: http://miijauh.devote.se
Postat av: Heyli

tackar för tipsen, inte riktigt min musikstil men helt ok ändå :)

2009-10-14 @ 22:20:54
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Nelly

Jag kommer inte ihåg när den kom , men tror det kan ha varit då den kom :D

mjaaa , vet ej om det kommit så mycket bättre just då jag tycker faktiskt dom har varit riktigt dåliga på att göra bra skräckisar nu på senaste tiden , jag blir nästan galen :P



Jo jag jobbade idag;D

och det gick ass bra , lite lugn dag mer information och sånt idag ;P men i morgon blire föreläsning och lite annat till och med jobba :D

2009-10-14 @ 23:57:33
URL: http://niwy.blogg.se/
Postat av: ROXANNE

haha, ja fy fan, tur man bara smälter inombords då ;) jobbigt att samla upp kroppen hela tiden :P

hur mår du annars då grabben? :)

2009-10-15 @ 10:46:20
URL: http://kissamiss.blogg.se/
Postat av: SANIBO

drygt med dåliga remakes!

2009-10-15 @ 18:36:58
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: linda

Okej! :)

Jo jag gillar att spela fotboll & innebandy, men tyvär får jag inte göra det just nu. Men en dag så ska jag göra det igen :) Självdå, vad har du för hobby?

2009-10-15 @ 19:17:23
URL: http://halleang.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hahahaha, jamen vafan kan du inte göra det? snälla :-D Det skulle bli min favvolåt juh!



Det är en lång historia men vi kan ta hon som raderade hela sin blogg efter det visat sej att korkskallen (jag) hade rätt i slutändan..

Jag skrev ett inlägg här i somras om uppsägningarna som var på gång inom vården (jag jobbade i hemtjänsten då), det var 3-4st bara inom hemtjänsten som skulle sägas upp och allt handlade om att kommunen skulle spara in pengar och i det inlägget skrev jag oxå att risken är nog ganska stor att man ryker eftersom dom avskedar enligt turordningslistan och jag var ju en av dom sista som blev anställd, det var här hon flippade ur och knapprade ihop ett helt a4 inlägg i sin egen blogg om hur trög i huvudet jag var som inte fattade att det hade med oss lågutbildade jävlar att göra och det tyckte hon man kunde klassa som fakta att dom inte går efter någon jävla lista utan tar dom som är outbildade, strax efter får alla hem ett brev från kommunen där det står klart och tydligt att dom INTE går efter utbildningar utan avskedar enligt turordningslistan, exakt som jag skrev i min blogg! Så där rök ju även dom som var utbildade och här hade hon suttit och beklaga sej över hur blond och blåst jag var som inte fattade ett skit, tills sanningen kom fram och hon raderade bort hela bloggen :-P

2009-10-16 @ 02:08:33
URL: http://tjarro.blogg.se/
Postat av: Marina

Heej!

Jag har en tävling om veckans blogg.

Kom gärna in och vara med, instrukioner finns på sidan!



Ha en jätte trevlig dag!

2009-10-19 @ 11:41:04
URL: http://qute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0