Lingon

Väldigt B...Väldigt B...Kollade på Imdb, där en sa att det var den sämsta filmen han någonsin sett, samt förklarade varför. Men enligt mig får man ibland ta vissa filmer för vad de är. Jag känner inte direkt till anledningen till varför den var så "B". Men kanske så var teamet amatörer? Eller så hade de helt enkelt inte pengar.

Helt uppriktigt så tyckte jag att den här filmen var störande. Disturbing alltså :P inte ...störande som i irriterande. Den var så störd :S...Någonting höll igång filmen hela tiden. Och det var en konstig stämning genom hela filmen som nästan gjorde den lite läskig :P.


Är man mycket känslig för skräckfilmer eller inte tittat på det förut så kan jag nästan garantera lite mörker rädsla :D. Man får inte titta på det här och jämföra det med en massa liknande filmer, dock så tycker jag inte att det finns så många filmer alls som lagt upp händelser och story på det sättet som den här filmen gjorde. Intressant.


Sight (2008 - skräck/thriller)


Skådespel - 5,5/10 (Det var inte helt värdelöst faktiskt)

Effekter - 7/10 (Fan helt okej alltså, de bättre effekterna var uppbyggda av stämning och "stördhet"...De sämre effekterna var endast baserade på höga ljud och närbilder på otäckingar. Men jag tycker ändå att de bra effekterna tog över)

Handling - 9/10 (Intressant och spännande, samtidigt ändå ganska simpelt)

Ljud/Bild - 4/10 (Kunde ju helt klart varit bättre. Jobbiga ljud för det mesta. Ganska bra bildarbeten på sina håll)

Miljö - 6/10 (Det var inget särskillt med det. Men kändes rätt dystert och stört :P haha, jag känner att jag upprepar mig här. )

Budskap - 2/10 (Jag fattade den inte direkt, men den skulle nog mest skrämma så)

Händelser - 7/10 (Jo för fan. Den var ju uppbyggd på ett väldigt speciellt sätt, man hölls sysselsatt mer eller mindre hela tiden)

Filmen i helhet - 9/10 (Haha jag gillade den :P..Men jag är säker på att många hatar den)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0