Let me help you, out of the chair...

En ganska gripande men lugn film som både förmedlar vardaglig tragik och en ryslig stämning som är mycket svår att undvika. In Love With the Dead för 169 kronor på media markt är ingenting jag ångrar.

Wai, en ung kvinna med mycket kvar att leva för, ställs inför diagnosen cancer. Hennes pojkvän offrar nu sin karriär för att få tillbringa mer tid med henne. Men får då sparken. I samband med detta träffar han en barndomsförälskelse...Sedan förvrids det som man redan uppfattar som kaotiskt och de allra märkligaste händelserna börjar inträffa.


Jag gillar hur den här filmen på något sätt har lyckats återuppliva det sjuka i asiatiska filmer. Detta är något positivt ^^ hur konstigt det än låter. Men det är svårt att kalla den helt och hållet för skräckfilm, eftersom det är en hel del drama i det hela. Men hur de lyckats göra stämningen så obehaglig ger jag ett stort plus till och det är nog det som fångar mig såhär pass mycket.



In love with the dead (2007 - skräck/drama)

Skådespel - 7/10 (Stephy Tang som spelar Wai gör ett väldigt bra jobb. Helt godkänt skådespel i övrigt.)

Effekter - 10/10 (Mycket bra. Det är en del äckliga scener vill jag påpeka ^^)

Handling - 8/10 (Mycket bra grund. Kanske lite ofokuserad fortsättning)

Ljud/Bild - 10/10 (Det är mycket här som stämning kommer in i bilden. En bra kombination av båda delarna.)

Miljö - 9/10 (Snygga miljöer som de försökt att fokusera en del på. Hemma hos Fong är det vitt. Oj oj.)

Budskap - 5/10 (Jag ser inget jättetydligt budskap, speciellt inte som man skulle kunna ta NY lärdom av.)

Händelser - 10/10 (Uppbyggd helt mästerligt. Pang knows what to do ^^)

Filmen i helhet - 8/10 (Rekommenderar den till er, och kommer lätt att se den igen!)



Kommentarer
Postat av: Bastardo

Den 17de ska jag gadda BRoyale-lóggan på revbenen, Ville tacka för inspirationen :)



Survival program!

2009-04-03 @ 14:55:23
URL: http://bastardo.blogg.se/
Postat av: M i c k a

helt okej film av pang, men re-cycle är mycket bättre <3



tack för idag hjärtat, allt har varit kanon (:

2009-04-03 @ 22:04:38
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/
Postat av: Cecilia Bizzi

Den där måste jag se!

Ja jag har en del inspelat och många egna sånger.. men lägger inte upp nåt av det tills skivan e ute. Jag satsar så hårt jag kan :D

Vart kommer filmen ifrån?

Ha en fin kväll!

2009-04-05 @ 23:24:16
URL: http://ceciliabizzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0