Yes, i'm having a good time.

Äntligen! Nu var det fan på tiden med en BRA ny skräckfilm :P. Höll ju på att gå in i väggen där ett tag. Splinter var en unik, nervkittlande överlevnadsskräck som inte svek mig på alls många punkter.

Ett par tar sig ut i vildmarken för att campa lite grann...Nu tänker nog de flesta av er; klantigt! Och ja, det tyckte väl de också delvis. Efter svårigheter med att ens få upp tältet ger dig sig iväg för att hitta motel. Tänk på, att aldrig plocka upp okända liftare. Speciellt inte ute på landet i USA ;). Senare tar de sig till en övergiven bensinstation där de försöker göra det bäst av saken medan en mystisk parasit försöker göra allt för att föröka sin onda existens.

Ja det var väl ingen proffsig sammanfattning, men ni kanske förstår lite halvt vad jag snackar om ^^.

I det här fallet känner jag inte direkt att jag har åsikter som måste ut förutom det listan omfattar, men jag kan säga såhär mycket att om ni gillar skräckfilm; så SKALL ni se denna ^^. DAS LISTEN GEBRAUCHEN UNTER DER BROTENTEXTEN GESCHRIEBEN!!!!


Splinter (2008 - skräck/sci-fi)


Skådespel - 9/10 (Inte Jack Nicholson bra, men de var alla mycket trovärdiga.)

Effekter - 10/10 (Riktigt sjyssta gore-effekter. Läbbiga tagg-parasit-människor!)

Handling - 9/10 (Inte det mest otroliga man hört talas om kanske, men vem bryr sig egentligen?)

Ljud/Bild - 8/10 (Mycket snygga vinklar, men det blev liiiite lite jobbigt ibland när de klippte hela tiden och skakade kameran för mycket)

Miljö - 10/10 (Man uppfattade lite smått hur det var sommareftermiddag och blev mörkare och mörkare. Miljön spelade iöverhuvudtaget stor roll!)

Budskap - 6/10 (Lite otydligt. Men man tog åt sig av allas sköna love och den osjälviska handlingen i slutet. Men ett tydligt budskap var ändå att man inte behöver bevisa någonting in the eyes of the one man älskar, om denne älskar dig tillbaka. Förlåt för min svengelska men jag fick lite problem med att formulera mig ^^.)

Händelser - 8/10 (Mycket bra för det fanns grejer man inte sett förut. Men det var uppbyggt på ett sätt man känner igen från andra liknande överlevnadsskräckisar.

Filmen i helhet - 9/10 (Jag skulle känna mig dum om jag inte gav den 9 poäng. Det är svårt att nå den sista poängen. Fan den här filmen har verkligen inte fått den uppmärksamhet den förtjänar. Tejpa över era fingertoppar och se till att skaffa en passande hundkrage, sen återstår bara att tillbringa 82 minuter med en bildskärm som råkar visa detta moderna mästerverk.)



Kommentarer
Postat av: Sabina Delanie

thanks :)



it's good and you?



hugs!

2009-03-02 @ 21:49:38
URL: http://sabinadurebrandt.blogg.se/
Postat av: ella

snygg blogg,hoppas du får en bra dag=)

2009-03-03 @ 09:13:20
URL: http://ellisgirl.blogg.se/
Postat av: Sabina Delanie

nice! :)



Just chill, and you?

hugs!!

2009-03-03 @ 12:11:50
URL: http://sabinadurebrandt.blogg.se/
Postat av: Sabina Delanie

haha.. nej jag är svensk! :)



Gillar bara att snacka engelska!



hugs!!

2009-03-03 @ 12:18:28
URL: http://sabinadurebrandt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0