Piss your pants!!

The last house on the left för 29 spänn på Media Markt, det är ju taget alltså ^^. Så där tyckte jag att jag gjorde ett klipp. Det kan nästan aldrig gå fel med en skräckfilm från 70-talet. Men jag vet inte ens om jag bör kalla det för skräck. Thriller-drama är det snarare. Men men... Wes Craven skulle nog bli lite sorgsen om han fick höra det :).

Två tonårsflickor åker in till stan för att gå på rock-konsert. Men det går fel när de försöker få tag på gräs och stöter på 4 nyutsläppta mördare och missbrukare. Flickorna kidnappas och får stå ut med mer än de hade räknat med.



Skön rulle som bjuder på både humor och gravallvarliga scener. Kärnan i filmen är seriös men överdraget är rena bluegrass-partyt. En gnutta hämnd och två korkade countryside-poliser gör det hela till en festlig klassiker som man alltid lär minnas. Men, jag är väl ingen jätte-fan av Craven direkt, så jag kan inte påstå att jag är helt såld på detta. Men det kanske lät som om jag skulle komma fram till det ^^.


Estelle Collingwood: Mari tells me you're from Manhattan. What does your father do?
Phyllis Stone: Oh, my parents are in the iron and steal business.
Estelle Collingwood: Iron and steel both together? How unusual.
Phyllis Stone: Well, my mother irons and my father steals.


För Wes Cravens fans skull så hoppas jag att klangen från motorsågens vässade klinga kommer få ljuda i våra drömmar...forever...and ever...and ever....HA! ^^ Ne nu kör vi matlistan.


The Last House on the Left (1972 - skräck)


Skådespel - 6/10 (Lite överdrivet... Såsom hela sjuttiotalet.)

Effekter - 7/10 (Fanns inte mycket att påpeka på. Men lite blod var det iallafall. Helt okej.)

Handling - 8/10 (Rätt simpel men ändå egen.)

Ljud/Bild - 6/10 (Härliga färger och kontraster. Ljudet lite sådär.)

Miljö - 7/10 (En del tanke bakom.)

Budskap - 8/10 (Det mesta säger sig självt. Två tonårsflickor, visst det är helt okej att åka på konsert sådär.. Men lite dumt att fråga en pundaraktig främling om knark...Nästan så de får skylla sig själva :P)

Händelser - 8/10 (Inte helt väntade grejer. I liked the revenge. Lite ensam hemma feeling :P haha)

Filmen i helhet - 8/10 (En slasher-klassiker som jag är glad över att äga ^^)



Kommentarer
Postat av: elin

Jag ska göra det ;). Jasså de är bra :). Okejokej jag har ingen aning om vad det är för film men aa x)

2009-03-02 @ 18:13:03
URL: http://eheelin.blogg.se/
Postat av: Linda

S: HAHAHAHHA så när skickar du det dårå? Väntar med spänning!



Gillar du gamla skräckfilmer du? ;P

2009-03-02 @ 20:25:19
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0