Weeehoooo!

Då gick den äntligen att få tag på...Då jag fick tag på den tänkte jag så :P. Men nu var det ett tag sen jag såg den, men måste ändå skriva lite om denna upplevelse ^^. Med höga förväntningar satt man spännd för att se vad George A Romero hade att bjuda på denna gång. Jag blev verkligen inte missnöjd, ju längre in i filmen man kom, desto mer uppspelt blev jag.



Jag tror inte att det kunde blivit bättre, Georges poäng var att glömma de andra filmerna och börja om på nytt, en ny start..En ny night of the living dead. Han gjorde det bra tycker jag =). Nu ser man ju fram emot nästa film!



Diary of the dead   (2008 - skräck)


Skådespel - 6/10 (De här skådespelarna hade nog inte gjort alltför mycket innan)

Effekter - 8/10 (Jävligt snyggt på vissa ställen, lite för animerat på andra)

Handling - 9/10 (Jag älskade allt förutom en liten detalj i slutet, som jag inte minns nu haha :P)

Ljud/Bild - 10/10 (Det var för det mesta filmat som att någon filmar...ni förstår vad jag menar. Men ändå var det skönt att kolla på)

Miljö - 10/10 (Läskigt på sjukhuset, läskigt...)

Budskap - 6/10 (Nu har jag faktiskt börjat få kläm på vad man ska göra och inte göra vid en zombie-invasion)

Händelser - 8/10 (Det var intressant att kolla hela tiden)

Filmen i helhet - 10/10 (Va fan det är George A Romero ju! :D)



Kommentarer
Postat av: micka

den är jävligt bra :D

2009-01-29 @ 22:56:43
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0