Skitungar överallt.

Nu är det ju såhär, ne....lugn...LUGN SA JAG! :'(...



Vi gör ett nytt försök, igår såg jag och Mikaela gumman på både Sick Nurses och Dance of the dead. Jag ska inte yttra mig för mycket om Sick nurses...Made in Thailand. Men hur som helst, den var bra, innehöll hår...typ... Orkar inte säga mer om den :P.


Dance of the dead däremot var lite mer intressant, eftersom jag är ett rätt stort fan av zombiefilmer :P. Efter att ha sett trailern på denna ville jag knappt se den iöverhuvudtaget. Men okej tänkte jag, man kan ju försöka ge den en chans. Och jag tyckte visst om den iallafall :P. Kändes ganska orginellt liksom, på nåt vis. Zombierna sprang ibland, och körde lite bil :P.. Men alltså, den kändes ju inte alltför seriös så det gjorde liksom inget.


Man fastnade lätt för den, det var lite kärlek och intressanta sociala förhållanden i filmen som gjorde det hela lite mer lätt-tittat. Och efter en lång presentation som lovade mycket, gjorde det faktiskt inget om zombierna var lite halvfula eller körde bil som sagt ^^.


Men men, jag vågar inte lova ER för mycket heller, det är mycket möjligt att man stör sig på denna istället för att tycka om den. Speciellt om man fastnat för en viss sorts zombiefilmer ^^. Men va fan, ge den en chans.. Även fast ni hatar trailern, det kan ju hjälpa.



Dance of the dead (2008 - skräck/komedi)


Skådespel - 10/10 (Nu när jag tänker efter, så var det nog mycket av skådespelet också som gjorde att filmen överlevde.)

Effekter - 4/10 (Inte alltför underbart...Det dög ju ^^.)

Handling - 7/10 (Själva handlingen är ju inte så krånglig i sig ^^)

Ljud/Bild - 8/10 (Det är inget märkvärdigt med det, men det kändes proffesionellt)

Miljö - 10/10 (Kanonbra miljöer.. Som passade in. Vanliga bostadsområden..Och en skola, typ)

Budskap - 8/10 (Geeksen kanske inte är så dumma trots allt.. Tänk på det ^^ divor!)

Händelser - 10/10 (Det var nog bland annat händelserna det verkligen hängde på, för det var alltid nåt nytt, nåt intressant, och "spännande")

Filmen i helhet - 8/10 (Inte det bästa jag sett kanske, men helt klart värd en plats i hyllan ^^)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0