Damn Hamster!


Det kan tyckas att jag bara skriver om filmer som jag sett och gillar här, men sanningen är den att det var ett tag sen jag såg en film som jag inte direkt tyckte om. Antingen har jag tur...eller så har jag tur :P.

Denna gång var det dags för lite Die Hard 4.0. Det blir nog inte mycket bättre hollywood action än såhär. Biljakter, pang pang..Spännande handling. Seriöst, handlingen fångade verkligen mitt intresse. Och det kändes väldigt logiskt och genomförbart.


- What are you gonna do? - I'm gonna go kill this motherfucker and get my daughter. Or go get my daughter and kill this motherfucker.


- You just killed a helicopter with a car! 
- I was out of bullets.


Sitter o smygkollar Trivia på imdb för att se om jag hittar nåt kul som jag kan dela med mig av :P...Få se här..Den franska titeln på filmen översätts som "Die hard 4.0: return to hell" :D haha. Det var snack om att Justin Timberlake skulle spela Johns son (tack gode gud för att detta inte skedde). Jessica Simpson var på audition för att få spela Johns dotter...Tack gode gud för att hon inte fick den rollen heller :P...

Aja, det var en jävla massa trivia på imdb. Ganska intressant med =).

Hur som helst var det även sjyssta parkour scener, det är ju aldrig helt fel. Och lite creedence musik med :D. Känns nästan lite halvt som om dem andra die hard filmerna hamnar lite i skuggan bakom denna nu...Får väl ta o se dom igen helt enkelt ^^ aja. ha de!



Die Hard 4.0 (2007 - Action)


Skådespel - 10/10 (Inga b-skådisar inte..Skit bra, men inte the shining bra ^^...Den får nog en...15 :P haha)

Effekter - 9,8/10 (Det enda som jag märkte inte var 100 % skitsnyggt var dom fallande broarna och det. Såg lite fake ut..Men jag klandrar dom inte)

Handling - 10/10 (Spännande och trovärdigt.. Typiskt action diehard handling men så ska det ju vara :D)

Ljud/Bild - 10/10 (Jag hade faktiskt gärna sett denna på bio, vilken upplevelse...)

Miljö - 10/10 (Alla server-rum och det där...Man kände hela tiden vart man var :P. Bra jobbat)

Budskap - 10/10 (Mja va fan....ren underhållning :P. Det tog jag garanterat åt mig.)

Händelser - 10/10 (Grymma saker som får en att säga "ooooo" hela tiden ^^. Skitnice

Filmen i helhet - 10/10 (Denna är ingen skam i die hard serien, utan denna hade det däremot inte varit en lika bra die hard serie. Så det så!)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0