"Shoes. Your shoes are - comfortable?"

Mycket smidig komplimang ^^. Vi passar på att gratulera Simon Pegg idag på sin 39 års dag! Yeahhh! Och för er som inte sett Hot Fuzz eller Shaun of the dead, gör det...Recensioner på dem kommer säkert i framtiden :).

Ikväll tog jag äntligen tillfället i akt och såg på en film jag tänkt på att se ett tag. Girlfriend nr.1 and only var min partner/assistent vid operation "glo på film". Under tiden dracks även apelsinfanta och det tuggades lite kras-godis.

Jag ska inte överdriva, men Ghost Town var hysteriskt rolig! Den handlar om Bertram Pincus, en tandläkare som inte direkt trivs i folksamlingar. Han är allmänt sur, dryg och stör sig på allt som rör sig och andas. Något går snett på sjukhuset och plötsligt börjar folk av olika slag dra sig till honom. (Kan det blir mer opassande än att dra sig till en sådan människa?)

Han kommer ju sedan på att han dött på sjukhuset och sedan blivit återupplivad. Därför kan han nu se, höra och tala med de döda. Klart dem vill ha hans hjälp, och hur ska det gå?

Jag älskar all ironi som bara flödar genom filmen. Man får smaka på en hel del svart humor också. Men förutom allt detta var Ghost Town även rätt djup, och delvis rörande. Helt klart en av de bästa filmer jag sett på länge. Tack för titten och snart möts vi nog igen på min dvd-hylla. Rekommenderas starkt!


Ghost Town (2008 - komedi / romantik)

Skådespel - 10/10 (Ricky Gervais var grymt bra och rolig ^^. Intrycket från alla var äkta)

Effekter - 7/10 (Ingen effektfull film direkt, skulle ju inte passat in. Det jag såg passade in bra.)

Handling - 10/10 (Ett genialiskt sätt att blanda humor med romantik och tragedi.)

Ljud/Bild - 8/10 (En välproducerad film med inte mycket att tycka illa om)

Miljö - 10/10 (Miljön fick en ganska stor roll i den här filmen, inget anmärkbart, men större fokus än i andra nya filmer)

Budskap - 10/10 (En film om att utvecklas, inse misstag och gå vidare med en lärd läxa i ryggsäcken)

Händelser - 9/10 (Inte så oväntade händelser, 9 poäng ger jag mestadels för busskrocksfinten på slutet)

Filmen i helhet - 10/10 (Jag är grymt nöjd och jag kommer att se den igen)



Kommentarer
Postat av: michelle

sv: Haha yes,här är det Rögle som gäller. Men hejar på Färjestad också faktiskt, eller jag har alltid gjort det eftersom Rögle spelat i allsvenskan och Färjestad i elitserien. Nu när dom ligger i samma serie blir det dock lite svårare, men eftersom jag går på alla Rögles hemmamatcher blir det ju att de ligger närmst hjärtat:D



Tackar, både för komplimangen om designen och för att du håller tummarna för att jag kommer in på gymnasiet,haha:) ha en fin dag!

2009-02-15 @ 14:14:31
URL: http://michibelle.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Tack för tipset, den ska jag "låna hem" om den finns. :)

Ha en fin söndag!

2009-02-15 @ 16:46:34
URL: http://www.camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: C a m i l l a

Sv: Jag arbetar på stans sjukhus, därav helgarbete emellanåt. Vad gör du själv? :)

2009-02-15 @ 18:45:48
URL: http://www.camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0