Even if you leave this room, you can never leave this room!

 
Nu var det ett tag sen 1408 gick på biograferna. Men det var då jag för första gången vilade ögonen i en sf stol med min vän Patrik, flickvän Mikaela och hennes vän Emma. Trevligt sällskap och visst var inställningen positiv, men det kan väl inte ha övervägt för mycket ändå? Det verkar som om många är missnöjda med den här filmen. Och den sjönk i pris fort som bara den och själv var man glad för att ha köpt 2 discarn för 179 spänn ^^.

Filmen handlar om Mike Enslin, en författare som skriver om det övernaturliga. Han besöker bland annat hemsökta hotellrum för att se om han kan få någon erfarenhet av besöken, denna gång besöker han rum 1408 på ett hotell i New York. Och hur det går... Får ni se när ni köpt filmen! =)

Jag tycker att John Cusack spelade riktigt bra, men det mest anmärkningsbara var nog att är man riktigt inne i filmen... Så byggs stämning upp helt otroligt innan något väl händer. Och när han väl är på rummet sitter man fan riktigt spännd alltså ^^. Det gjorde åtminstone jag. Och jag tycker själv att jag är van vid filmer som denna. Eller skräckfilmer i överhuvudtaget.

Nu tror "JAG" att jag skrivit JAG väldigt många gånger. Men men, så blir det ju ^^. Hur som helst så finns det inte så mycket mer att säga om denna, förutom att jag rekommenderar den starkt. På senare år så är nog 1408 en av dem skräckfilmer jag blivit som mest nöjd med.


1408 (2007 - skräck)


Skådespel - 10/10 (John Cusack och Samul L Jackson var grymma ^^)

Effekter - 10/10 (Kan inte säga något illa om det, bara bra)

Handling - 10/10 (Det behöver inte vara mer komplicerat. En bra handling som man kan göra bra skräckfilm av)

Ljud/Bild - 10/10 (Mikael Håfström fångade stämningen både med ljud och bild bra)

Miljö - 10/10 (Miljöerna spelade stor roll. Fick rysningar när han kommer till rummets våning och närmar sig, behöver jag ens nämna någonting om själva rummet?)

Budskap - 6/10 (Enligt min uppfattning så var det nog mest underhållningen. Men det skulle ju kunna vara att det är bättre att hålla ihop och prata när något dåligt har hänt, än att isolera sig.)

Händelser - 10/10 (Sjyssta oväntade grejer som en del uppfattar som rörigt eller överdrivet. Jag tycker det var häftigt att det var lite annorlunda twister denna gång. Och det är inte rörigt eller överdrivet. Rummet är ondskefullt, så varför skulle inte det vara möjligt?)

Filmen i helhet - 10/10 (Jag gillar den, från början till slut. Sen får ni avgöra om ni vill gilla mig för det eller inte ^^ haha)



Kommentarer
Postat av: Anna

2009-02-20 @ 23:30:52
URL: http://http:/
Postat av: Anonym

den är riktigt bra!:D

2009-02-20 @ 23:31:16
URL: http://anaanna.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0