tip-sex-tra


Gozu
, ännu en störd yakuzabaserad film av Takashi Miike. Från 2003 visserligen. Låter på mig som om den vore ny ^^. Men den var nyare än vad jag trodde. Hur som helst...

Ploten (som jag snart kommer att låna ifrån imdb), är faktiskt hyfsat lätt att hänga med i. Jämfört med en del andra filmer Takashi har åstadkommit. Men självklart så är den fullproppad med svart humor och sjukare saker än ni kan tänka er. Rent nöje hur som helst att se på. Sen kanske man inte ska ha bröstmjölksfobi ^^.

Minami, a member of the Azamawari crew, highly respects his Aniki (brother) Ozaki who has saved his life in the past. However, lately Ozaki's eccentricities (like claiming that a Chihuahua hs sees is a 'Yakuza attack dog') have been making everyone wonder about his sanity. Chairman Azamawari is unsympathetic to Ozaki's little outbursts and secretly orders Minami to take Ozaki to a disposal facility in the city of Nagoya. There, the fate of these two follows a twisted path filled with violence, mother's milk, strange locals, and ultimately the disappearance of Ozaki's corpse which Minami now desperately tries to recover.


Gozu (2003 - skräck/deckare/thriller/komedi/drama/mysterium)


Skådespel - 8/10 (Välkända skådespelare som inte sviker ett dugg, utan levererar trovärdigt i allt det onaturliga)

Effekter - 6/10 (Inte helt verkligt. Men godkänd insats)

Handling - 10/10 (En ganska enkel handling som ändå ger tittaren något nytt att uppleva)

Ljud/Bild - 8/10 (Takashi Miike har alltid varit kung på vinklar och berättarsätt. Det håller sig på en balanserad nivå som är helt i sin egen klass.)

Miljö - 9/10 (Det förvånar mig inte att det är ett grymt bra fokus på miljön som i de flesta av hans filmer.)

Budskap - 7/10 (Jag tror ändå att huvudbudskapet är att överraska och chockera tittaren ^^.. Vilket han lyckas med!)

Händelser - 10/10 (De mest oväntade följder väntar runt varje hörn i Gozu)

Filmen i helhet - 7/10 (En skarp rulle av mästarn Takashi. Men kan på sina håll kännas lite utdragen och det drar ner mitt betyg.)



Kommentarer
Postat av: M i c k a

Nickepick, din filmsmak kan vara grotesk ;D <3

2009-04-30 @ 23:36:40
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/
Postat av: M i c k a

awe gubben, det låter inte bra. hoppa ner i sängen och mysa? jag är lite pömsig, ska nog läsa ett par sidor, började ju med en by bok igår. (:

2009-04-30 @ 23:38:07
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/
Postat av: Cat

HUuuah!! Slemmig bild. =P



Sv: Så känner jag med. Att jag måste göra nåt. Nåt måste hända.



Jodå, vi hade det jättetrevligt igår! Fast jag o Micke tvärdeckade i soffan när vi hade besök. Vi var sjukt trötta. =P

Hade ni trevligt? =)

2009-05-01 @ 09:56:22
URL: http://cattitude.blogg.se/
Postat av: fröken elin

haha det är VERKLIGEN humor på hög nivå.. eller min nivå iallafall 8)



ahaaa göttans. mjao igår så va vi nåra stycken som åt mat å tjöta å lite så. det va en kul valborg. sett nåra spännande filmer på senaste?:P

2009-05-01 @ 23:46:18
URL: http://frokenelin.blogg.se/
Postat av: fröken elin

titta titta! jag gav ett filmtips idag 8)



wildchild..låter sådär:P förutsägbara komedier är inget för mig. åå jackass kan va så äckliga, såg en gång när dom skar papper mellan fingrarna, ååå fy! jag tycker det är så omysigt haha.

idag har jag vart på ikea, sen hänt i soffan största delen av dagen. gött:D dudå?

2009-05-03 @ 01:13:18
URL: http://frokenelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0