As-ylum

Howdy!

Nu har jag sett filmen Asylum... Slutet såg jag två gånger, guess why? :D Min älskling blir nog lite för bekväm med mig vid sin sida när vi tittar på film ;).. Och somnade ^^. Men jag märkte att jag tyckte om slutet ännu mer andra gången jag såg det :P...

Ta en house on haunted hill (1999) dvd och en Boogeyman 3 dvd, och placera dessa i en mixer... Sen är det bara att dra på full fart och så får du en illasmakande Asylum från 2008. Jätteroligt att man faktiskt kan hitta på sådana recept på egen hand ^^.

Ett gäng ungdomar (nehe), upptäcker snart att deras studenthem (nehe), en gång var ett mentalsjukhus (NEHE?!), där man utförde onödiga och våldsamma lobotomeringar på ungdomar under 30-talet. Resten kan ni ju räkna ut själva ^^. Eller se filmen :)... Kan ge er ett gott skratt.

Hur som helst... (Ni lär inse att jag har en mystisk filmsmak ibland), så tyckte jag faktiskt att den här filmen var helt okej. Jag höll mig vaken och tyckte det var underhållande. Mark Rolston spelade Dr Burke och gjorde det så fult att det blev roligt ^^.

För mig var Asylum dålig på ett bra sätt, några skojiga mord får man bevittna, men som vanligt i en nyare film så har man frågor kvar efteråt som inte blivit besvarade. Here comes the list of a furious fist! :P löl


Asylum (2008 - skräck)


Skådespel - 2/10 (Två poäng får skådespelet för att det var roligt att se Burke ^^)

Effekter - 7/10 (Helt okej effekter. Överraskande bra.)

Handling - 1/10 (Skrattretande ^^)

Ljud/Bild - 8/10 (Rätt sjysst produktion. Trots allt.)

Miljö - 3/10 (Snaaaark...Det enda som var lite bra var skogen i slutet :P...antagligen för jag längtar till sommarn)

Budskap - 2/10 (Tro inte att du själv och din släkt är sjuk bara för att din far och bror skjuter sig pga att de ser och hör konstiga saker? Haha)

Händelser - 9/10 (Detta höll mig kvar framför skärmen. Jag gillade särskilt hur Burke tog dem tillbaks till dåliga minnen)

Filmen i helhet - 7/10 (Jag gillar skräp...Inget jag förmodligen kommer se igen eller äga...Men det var värt en titt ^^)



Kommentarer
Postat av: elin

Ne vet inte riktigt ska nog bara ta å vila lite kanske se på någon film, får se :). Själv då?

2009-03-02 @ 16:50:34
URL: http://eheelin.blogg.se/
Postat av: walla

jag hatar skräckisar... kan inte sova då! :((

2009-03-02 @ 17:05:36
URL: http://wallaz.blogg.se/
Postat av: elin

Okejokej :). Jag vet inte riktigt får se om min bror kan fixa någon bra. Själv då ?:).

2009-03-02 @ 17:29:09
URL: http://eheelin.blogg.se/
Postat av: Sabina Delanie

nice blog, many hugs delanie! :)

2009-03-02 @ 20:54:44
URL: http://sabinadurebrandt.blogg.se/
Postat av: Bastardo

Tjenare,, 1. I Love this blogg! kommer hjälpa mig mycket. 2. Borde inte helheten av filmens betyg bli 4,5?



mvh

Bastardo

2009-03-06 @ 07:26:29
URL: http://bastardo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0