- Ursäkta, är du ledig? - Nej, jag jobbar!

Quella villa accanto al cimitero, eller "The House by The Cemetery", behöver jag säga mer? Ja...Förmodligen... Det var bara ett dumt försök att få smita iväg snabbt! ;)...

Precis som Burial Ground har sin "Michael" så har den här filmen sin "Bob". Med charm som en flörtande clementin. Lucio Fulci Har skrivit och regisserat en hel rad med såsiga skräck-klassiker. Den ena löjligare än den andra. Och det kan kännas lite elakt att säga, men för mig är det en underhållande skrattfest alltihopa som hamnar i en förlöjligad atmosfär oavsett kvalitet. Men jag kan inte motstå den italienska 70-80-talsfrestelsen :D.

Ett lugnt vackert hus vid kyrkogården hyrs av en ung lycklig familj. Där tar allt det fina slut. En efter en som befinner sig i huset försvinner spårlöst. Familjen hör ljud från källaren, finns inget, men något hemskt finns där. Sonen blir vittne till en grym död och chockas svårt, men mamman tror honom inte. Han blir inlåst i källaren. Då startar en terro utan motsvarighet. I källarens nedre utrymmen, uppdagas något som ingen trodde fanns.

På min dvd står det bland annat "mycket välgjorda specialeffekter av skräckmästaren" och "inget för svaga nerver". Och det måste vara det mest sarkastiska jag sett på en dvd någonsin ^^. Sorry Lucio (R.I.P), men vad du skapade väckte inte många andra känslor än lycka i mig ^^.



The House By The Cemetery (1981 - Skräck/Mysterium)


Skådespel - 4/10 (Det kanske var jätte bra skådespel 1981 i Italien ^^.. Men bob är kul!)

Effekter - 3/10 (Välgjorda effekter är för mig i en sådan film inget krav. Hellre att det är ful lera och fult smink än superful animation som man ser jätteofta i nya filmer. Btw, jag tror att Lucio Fulci hade en grej för maskar. En grej typ som påsken, julen eller bokrean :P)

Handling - 7/10 (Jorå! Lite spännande handling är det väl trots allt ^^. Men dock simpel som en fimp...el :P)

Ljud/Bild - 7/10 (Mysiga ljud som experimenterats fram och bild som en gammal porrfilm :D)

Miljö - 5/10 (Helt godkänd miljöfokus ^^)

Budskap - 6/10 (Lyssna på ungfan, även fast han e ful och har rolig dubbad röst :D)

Händelser - 7/10 (Det måste ju finnas någonting som får en att fortsätta titta ^^, det knyts ihop av händelserna)

Filmen i helhet - 7/10 (Fulci är cool och jag gillar hans skräp ^^, tycker att ni ska se den en gång för att ha gjort det! Som komedi om inte annat..)



Kommentarer
Postat av: Cat

Skall nog ta o se den där! =D



Haha! Ja fy sjutton så kämpigt om jag inte fått tag på nån som stängde dörren. Huuah!

Mjoo, nu hoppas vi på massa positivt här.. Idag är det dock INTE bra nånting.. =P



Hehe! "lantis-inavelkatter"..=P Okey!!

Jaa, tycker verkligen att du ska slänga upp bilder på dem!! Kul att se ju! =D



Vi har en somali.. Du kan se honom här: http://cattitude.blogg.se/2009/march/utkast-det-gick.html#comment



Igår hade jag det kanon! =) Blev inget jobb, så satt bara o slöade hela dagen.. Sen på kvällen blev det öl o tacos.. på tok för många öl..känns i skallen idag. =(



Jobbat idag med? =)

2009-03-08 @ 17:47:21
URL: http://cattitude.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0