Nanda-Yo!?

Han har gjort det igen. Takashi Miike är bäst, så är det bara (ni får be mig om ursäkt om jag är lite väl överoptimistisk, men det kan jag bli efter jag sett en bra film :D)... Svart humor när den är som bäst. Oväntade situationer, svinsnygga miljöer. Detta är helt enkelt den bästa western film jag någonsin sett. Öppningsscenen är ful med flit.. Ska se ut som om det är filmat på en teater :P.

Fråga mig inte varför det är så. Och hur vet jag att det är med flit? Ja annars skulle väl inte blodet spruta på himlen som om det var en tapet :D.

Jag vet faktiskt inte vad mer jag ska säga om denna :P... Se den!








Sukiyaki Western Django (2007 - Western)


Skådespel - 10/10 (Quentin Tarantino och alla japanerna gör ett bra jobb)

Effekter - 10/10 (Det där har han hållt på med ett tag. Försöker få det mesta att se så verkligt ut som möjligt helt enkelt.)

Handling - 10/10 (Ganska halvtypisk westerstory, fast Takashiserad)

Ljud/Bild - 10/10 (Bilderna, ljuset, ljuden...Det är en av de viktigaste ingredienserna i hans filmer)

Miljö - 20/10 (Behöver jag säga mer?)

Budskap - 10/10 (Ett tydligt och klart budskap som jag missade för att japanerna är rätt dåliga på att snacka engelska :D)

Händelser - 25/10 (Hans val av kommande händelser får mig alltid att skratta. Det är så klockrent :P)

Filmen i helhet - 10/10 (Milstolpe i filmhistorien, igen)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0