Gör en remake men gör det ordentligt!

Ni har säkert börjat tröttna på mina negativa inlägg och mitt tjat om att det är samma visa om och om igen. Men det är ju precis så det är, men jag tröttnar också på det vill jag lova ^^. Det var ikväll dags att se på My bloody valentine, som i år släpptes som remake regisserad av Patrick Lussier.

Jag satt nu för en stund.. Och tänkte, vad handlade filmen om nu igen? Haha.. Jag blev lite lost i det fula anslaget, men jag tror att nån gruvarbetare mördade några för länge sen. Sen mördade nån gruvarbetare 22 pers... Sen 10 år senare återvänder en av överlevarna till den staden för att sälja gruvan. Hmm...Och allt sätter igång igen.




Jag gillar twisten på slutet, men jag får ändå inte som jag vill, det är ju för fan den onda som vinner, även fast det är riktigt som att det är något bra. Det kunde ha blivit så mycket bättre, men självklart ville dem ha det så mainstream som bara möjligt, så det gick ju inte :D. Ne jag orkar inte mer, drar listan! ^^


My bloody valentine (2009 - skräck)


Skådespel
- 1/10 (Ingen känsla alls, bara överdrivet "jag har precis tagit examen från min teaterklass"-aktigt)

Effekter - 6/10 (Riktigt jävla sjyssta stilastående goreeffekter. Men så fort det ska röra på sig och slicas så är det animerat så äckligt fult att jag skulle kunna tänka mig att ta filmen och nysa på den ^^)

Handling - 3/10 (Säkert helt okej, men den intresserar inte mig)

Ljud/Bild - 2/10 (Ibland trodde jag att det var porrfilm jag satt och tittade på, pga sättet att filma på.)

Miljö - 5/10 (Ja det var ju faktiskt en gruva inblandad.. Det ser man ju åtminstone inte varje dag)

Budskap - 1/10 (Känner mig inte ens tillräckligt engagerad att komma på någonting ^^)

Händelser - 000/10 (Jag och sambon satt igång pajjen efter ett tag. Jättetråkig.)

Filmen i helhet - 3/10 (Bara för att de stillastående goreeffekterna var snygga ^^)



Kommentarer
Postat av: juliae

jag åt på kvällen, sen påväg ner till stan så fick jag sällskap av david&tobbe trollkarl (oliver, han är jätte lik tobbe trollkarl så jag&linda kallar honom det :)) yes, så vi hade kul på vägen ner till stan. mötte linda , så jag höll henne sällskap när hon käka. sen kom david, tobbetrollkarl, johannes&oliver och va med oss, vi gick upp till oxbacksskolan där linda bor och pratade oså, de va mysigt :) sen gick jag ner till centralen och träffa på felix, mathilda, fisken, jesper&kim. så jag pratade med dom en stund. felix&mathilda följde mig en bit hem , sen när jag kom hem så fick jag ett sms av mathilda ungefär en halvtimma senare. "jesper har blivit slagen av zigenarbruden för att han är bög" fatta att jag är arg nu alltså!

usch, de är liksom ingen anledning till att slå någon?! och han har all rätt i världen att vara bög.

usch, själv då? :)

2009-09-04 @ 22:39:47
URL: http://jejej.blogg.se/
Postat av: ampelos

Haha okey :)



Det är faktiskt inte så svårt som man kan tycka :P

2009-09-04 @ 22:50:01
URL: http://ampel.blogg.se/
Postat av: juliae

ja, jag vet vem bruden är.

igår så började de med att felix stog med sina kompisar på centralen och hon va redan förbannad.

(felix heter egentligen zandra) ah, men iaf så stod zigenarbruden och glodde på felix så felix sa ifrån bah " vafan glor du på ? " sen spotta felix på bordet och då loskade brudens pojkvän felix i ansiktet. och ah massa ;o . och den här zigenarbruden är typ as slampig. hon satt publikt och hångla med sin pojkvän och man såg allt asså , bh och ah .. du fattar. sen hon brukar vara vid skateboardparken där jag är med mina kompisar. och i veckan gick jag med ante på stan och då gick zigenarbruden förbi med sin pojkvän och hon bah " pedofil, pedofil, pedofil, pedofil " FÖR att han hade suttit med sin kompis så hade ngr barn gått och satt sig vid dom och dom snackade om sex tydligen.

åh , hoppas bruden åker på däng snart. jag får damp på henne -.- .

ja, va försiktig du med!



åh va mysigt, och gott! TACOS <3

du får hälsa så mycket (:

2009-09-04 @ 22:50:36
URL: http://jejej.blogg.se/
Postat av: juliae

yes, vad man ger får man oxå tillbaka.

oftast (:

kan du tipsa om ngn bra komedi film?:)

2009-09-05 @ 00:23:42
URL: http://jejej.blogg.se/
Postat av: ampelos

ja det är nog sant:)

haha neej den suger, skittråkig och äcklig

2009-09-05 @ 00:24:44
URL: http://ampel.blogg.se/
Postat av: andrea

Usch, hatar filmen. jag blev ju livrädd ju ..x)

2009-09-06 @ 20:32:49
URL: http://andrealm.blogg.se/
Postat av: Cicci

Svar: Jodå, det är nog bra.. :) Lite onödigt bråk bara men sånt löser sig ;)

Själv då Åberg? ;P

2009-09-06 @ 22:43:41
URL: http://linddgreen.blogg.se/
Postat av: Caroline

Det där var en av de sämsta filmerna jag någonsin sett!

2009-09-08 @ 22:19:00
URL: http://sinsandconfessions.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0