Dylan Baker does it all


Vampyrer? Nehe... Ahaaa varulvar ^^ okej. Sackoboy? :S... Jahaaaa så dom backade tillbaks i tiden utan att förvarna när dem redan har backat tillbaks i tiden och talat om det. Clever. Seriös? Nej... Rolig? Nej... Bra gjort då?.....Neee inte det heller :). I en smoothie full med allt från köttfärslimpa till jordgubbar gillade jag ansiktsuttrycket när en av bi-rollerna blev lite skraj (därav bilden). Och så gillar jag Dylan Baker i allmänhet.

Lite olika berättelser insnörade som alla egentligen faller tillbaks till en och samma poäng; att behandla halloween och de döda med respekt. Sen att ge utklädda godis annars smäller det... Ja det är väl egentligen inte kanske den riktigt sanna innebörden. Men, jag tänker inte berätta enskilt om de olika berättelserna.


Trick ´r Treat (2008 - skräck/komedi)


Skådespel
- 6/10 (All ära till Dylan Baker och dem tre ungarna som blev vettskrämda av surgubbens hundfan)

Effekter - 1/10 (Förskräckligt fult.)

Handling - 1/10 (Urlöjligt.)

Ljud/Bild - 1/10 (Saker man sett förut.)

Miljö - 8/10 (BARA för att jag gillar sånna där mysiga typiska amerikanska bostadsområden med villor.)

Budskap - 6/10 (Det kanske, nånstans...Bakom 50 dm smuts ligger nån liten tanke bakom det hela. Det här med att respektera de döda.)

Händelser - 1/10 (Jag satt bara och försökte hänga med liksom. Det blev en del suckar när allting kom fram.)

Filmen i helhet - 2/10 (För mycket snack, för lite verkstad.)



Kommentarer
Postat av: Cecilia

Mjahapp har vi hinnit kolla nåt på mina K och J-Horror filmer än? Keep me posted och skriv gärna vad du tycker om filmerna så som du brukar i din blogg så ska jag läsa det innan jag ser dom.. om jag inte redan har sett dom :D

God natt!

2009-10-01 @ 03:17:17
URL: http://ceciliabizzi.blogg.se/
Postat av: linda

ja det tycker jag ! :)

det vet jag inte , tror det är typ 2007 lr ngt :)



hahaha , jo men vart tusan ska jag få plats med det när jag bor i lägenhet ? :(

oj! ;o 36 timmar det , nej usch ..att du orkar ? hoppas du får en härlig belöning för det i slutet av månaden. med mig är det bra , det rullar på, men är inte med julia så mycke.. ska kanske vara med henne hela helgen :)

2009-10-01 @ 07:47:02
URL: http://liindahz.blogg.se/
Postat av: Miiah

haha då ska man inte se den filmen alltså :P



Sv: hahaha! skitbra ;) kastaaar

Hoppas jag kastade tillräckligt långt nu då ;D



Japp, jag gillade den :D haha, ja böcker älskar jag med :) Himla mysigt om man lyckas hitta riktigt bra böcker och bara leva sig in :) Men film (speciellt skräck då) är lika mysigt :D En stoor bok och filmhylla ;)



haha nja, den kanske inte är SÅ läskig men det är just det med buktalardockorna och känslan i filmen lixom.. :) Du får se den tycker jag! :D



hahaha :P Finns gott om folk som skapar bloggar och tror dem kommer bli såkallade bloggkändisar. Förstår inte vitsen med det, man bloggar väl för att man vill dela med sig och för att det är kul, inte för att bli känd? Men jag kanske har förstått det fel.. ;) Knasigt det där.



Haha, mitt första grattis ;) Nej men tackar :) Det ska nog bli väldigt roligt ^^ Jag hade tänkt mig Kristiandstad högskola eller Karlstads universitet =)



Nej det är lite jobbigt, men vill man verkligen så står man ju ut :) Japp, jag har varit hos han en gång än så länge och han kommer förhoppningsvis till mig imorgon =)



Vad hittas på idag? :)

2009-10-01 @ 10:43:18
URL: http://miijauh.devote.se/
Postat av: Miiah

Sv: nja.. glömt och glömt.. Han har stängt av sin mobil igår och idag så jag inte har kunnat få tag i honom.. Är så himla förbannad..



Haha aha okej, men då kanske man ska ge den ett försök då :) Får se om det blir någon filmkväll i helgen :D



Åh, vad dåligt! Men jag har aldrig varit bra på att kasta.. förlåt! ;D Får skicka några mosade på posten till dig =P haha.



haha det förstår jag, jag läser bara böcker om jag hittar några jag verkligen fastnar för, innan var jag en riktig boknörd men nu har jag gått över och blivit riktig filmnörd istället ;) Lite roligare att se det framför sig än att försöka föreställa sig när man läser.



Japp, det får du göra :D Du får gärna säga till när du har sett den ;) Alltid kul att höra vad andra tycker om andra filmer man gillar =)



haha! :D Jag vill SÅ gärna in på socionomutbildningen, min högsta dröm :) Tyvärr är den ju enormt populär med.. men jag ska inte ge upp än! Kan alla andra komma in, kan väl jag med ;)



Joo, det är mkt saknad och sådant :( Men man lär ju sig att uppskatta tiden man har när man väl ses och sådära =) Det löser sig alldeles säkert! :D



hahahaha aw :P Men det är skönt att ta det lugnt ibland med =) Jag blir så sjukt glad när jag har EN dag då jag inte behöver plugga något alls eller ens tänka på skolan =P haha. sjukt är det!



Jag ska minsann städa och sen ner i stan, har några ärenden att fixa, sånt är så tråkigt =P

2009-10-01 @ 12:44:39
URL: http://miijauh.devote.se/
Postat av: Miiah

Sv: Nej, men jag är van.. Min pappa är inte som alla andra bra och fina pappor =P Borde ha lärt mig, men jag vill så gärna kunna lita på honom men jag vet innerst inne att det inte går alltid. Menmen! Jag bor hos min mamma, i skåne, lilla landskrona =P Själv då? =)



hahaha! Mosad kaka kanske till och med är godare än en värsta designad kaka? ;) haha. Åhja, mockarutorna blev supergoda :D Tyvärr finns inga kvar, men om jag bakar några kan jag ju posta dem också till dig ;)



haha ja, lång tid tar dem med, ibland är det lite tråkigt att läsa med =P Ögonen blir så trötta lixom.. ahahah slöseri! den var bra den ;) haha!

Den kanske man kan köra i skolan när dem tvingar en att läsa tråkiga gamla böcker i svenska b? ;)



Tack så mkt ;) Jag får försöka tro på mig själv med =) Ska göra högskoleprovet nu snart också, är sjukt nervös:P haha. Jo, jag f år nog skryta med att jag har bra betyg, än så länge har jag 10mvg om jag inte minns fel, 5vg eller 6 och två g och ett ig faktiskt.. IG i drott A som jag håller på att komplettera :)



Får jag lite godis ifall jag städar hos dig då? =P haha. Är så sugen på godis! :D Dumt det där ;) Brukar äta lite för mkt godis.. haha. Ärenden är hemskt tråkigt ja :P Jag ska gå och lämna ett paket som jag ska skicka tillbaka (ahde beställt vantar o dem var något SÅ sjukt stickiga :S) och apoteket. Men just nu haglar det och regnar här så jag väntar nog lite =P



2009-10-01 @ 13:20:03
URL: http://miijauh.devote.se/
Postat av: MADDE

Sv: okej :D härligt att höra! allt är bra med mig med :)



kram

2009-10-01 @ 16:12:23
URL: http://mjaaaow.blogg.se/
Postat av: Miiah

Sv: Nej, vem gör det egentligen? Alla borde ha bra och fina föräldrar men tyvärr är det inte så. Man får göra det bästa av situationen =) Jag har ju iallafall min underbara mamma!



Japp tyvärr :P Har till och med bott i samma stad i hela mitt snart 18 år långa liv.. Behöver jag säga hur grymt tråkigt det är?! haha! Men om jag kommer in på någon av högskolorna så flyttar jag ju och då lär man ju sakna "hemma" lixom :)



haha, nej det kan den inte vara :O Fula kakor med kärlek vill vi ha ;) Självklart ska du få smaka på mosade underbart goda kakor :D Hoppas inte dem blir torra bara :O hmm.. haha



hahaha! Om jag hinner ska jag säga det ;) Vi har nämlingen nationella i svenska b snart och engelska b. Himla tråkigt för jag älskar engelska men jag ska ha affärskommunikation engelska sen så får väl hoppas att det är en rolig kurs =) Ja usch i början gillade jag inte svenska b, massa antiken o skit :P Men nu har vi gjort rätt roliga grejer o vår lärare är helt underbart rolig =)



Grymma och grymma.. ;) haha nej men jag är rätt stolt över mig själv! Jag pluggar och försöker göra mitt bästa för att få mvg i dem kurser jag vet att jag har en chans och jag har rätt lätt för skolan också.. Och så har jag ju min motivation - högskolan =) Ja men lite lat får man ju vara :P jag var en katastrof i sjuan o åttan, bara skolkade o gjorde typ inget och jaa.. men det kan man väl säga att jag har tagit igen haha.



Nej men så snällt :D då ska jag genast städa hos er ;) haha jaa, himla typiska och trååååkiga ärenden.. Bläh! Var inte alls lång kö på apoteket men på något sätt är dem alltid så långsamma där så det tog 30min .. GAH haha.



hehe ja, men vem blir inte glad av lite shopping ;) visserligen blir inte plånboken sååå glad men jag överlever nog :) är visserligen långt till nästa studiebidrag men min mamma är världens snällaste, en av fördelarna med att bo hemma haha :D



2009-10-01 @ 17:42:15
URL: http://miijauh.devote.se/
Postat av: Miiah

Sv: Ja men precis :) Inget negativt som inte för med något positivt :) Eller hur man nu säger. ^^



Bra att du trivs =) Landskrona är alldeles för farligt för mig :P haha! Här händer det alltid massa skit, ingen går säker typ xD och inga affärer typ, har hm och gina tricot och kappahl och lindex och vero moda och nån till.. himla dåligt ;D bara massa pizzerior o liknande haha.



nej men fy, inte får du dö iaf =P Då får du blöta den torra kakan! haha. Ingen får ju dö av mina kakor, då vågar jag inte baka mer ;DD haha.



Ja bläh, jag gillar inte alls nationella =P himla tråkigt och dåligt är det.. Man är alltid så nervös, speciellt om man vill ha mvg haha. Men tackar =) Nej precis, har man ingen motivation går det ju utför.. Man måste ju ha motivation för typ allt man gör här i livet annars fungerar det inte!



Jag ska städa mitt rum ikväll så tar jag ert efteråt ;) nej eller hur? Jäkla apotek =P Stod i kö i 30min och där var typ hm.. 10-11 personer i hela apoteket. När jag väl kom fram tog det 5min?! haha helt sickt.



hahaha hjärtinfarkt :P stackars plånbok! Du får vårda den lite bättre ;) hihi. Mata den med massa enkronor ^^ (är det bara jag som hatar skrammel? =P)



Ikväll blir det städa rummet och glo tv eller något, jag ska iallafall kolla på reprisen av true blood, jag missade det igår. Gillar du den serien?=) Själv?



Tack detsamma! :D

2009-10-01 @ 18:04:19
URL: http://miijauh.devote.se/
Postat av: MADDE

Sv: idag tror jag att de inte händer någonting speciellt, men de blir då idol ikväll som vanligt ;) vad ska du göra då? :D

2009-10-01 @ 18:22:22
URL: http://mjaaaow.blogg.se/
Postat av: Lina

Jepp, + att de är snygga ;)

2009-10-01 @ 18:22:29
URL: http://liiinaw.blogg.se/
Postat av: Caroline

Det blir nog att ta sej en lill hutt i helgen, är ju mikaeli marknad så det är väl bäst passa på medans det för engångsskull händer nåt :-) Vad ska du hitt på då Nickenyfiken? ;-P

2009-10-02 @ 02:15:15
URL: http://tjarro.blogg.se/
Postat av: linda

skoja inte ! jag brukar aldrig falla för dom här idol killarna , men han är ju omöjlig och inte falla för ! haha :D



det va bra att du sa ifrån tycker jag, så dom inte kör med dig. :)



nja, hon&jag tog en paus för vi kände att det blev lite för mycket , vi dryga mot varandra hela tiden så jag sa t henne att vi kunde tagga ner lite ett tag och så har det blivit att vi inte träffats på snart två veckor lr något sånt , och i början kändes det bra men nu känns det hemskt :( så jag tror vi kommer ha kul i helgen , ska laga god mat osv :) idag är det skola sen drar jag ner och möter julia direkt =) själv då? :)

2009-10-02 @ 08:27:04
URL: http://liindahz.blogg.se/
Postat av: Nelly

Såg den där också här om dagen gud :P vad konstigt den var verkligen allt och inget med i den :D

hahaha



Jag tycker du lätt ska se den :D



och tackar som frågar så är allt bra med mig :D

hur är allt med dig ? =)

Kram

2009-10-02 @ 11:25:16
URL: http://niwy.blogg.se/
Postat av: Miiah

Sv: Tack så mkt :) Får se om jag vågar kort också ;) haha.



Lyxigt med massa affärer =P haha. Själv får jag åka en bit för att få se några fler klädesaffärer haha xD haha självklart ska du få en ;) du har tur, det är bara några få kvar ^^; skickar på posten :D



Ojsan! Jag städade mitt rum själv igår och sen jadu.. :O jag bakade istället för att städa hos er! fy bubblan. kommer genast och städar ;) Ge mig godis nu! :D muuums



hahaha, jag älskar sedlar xD Men det är lite tråkigare när man har pengar i sin plånbok så ser man dem försvinna :(( hahaha! Då är det roligare med korten, fy vad konstig jag är :D haha!



Jaha okej =) Jag gillar den på något vis, men jag dock ingen som helst aning vrf :P det är konstigt det där.. hahaha family guy älskar jag med :D lille stewie är så sjuk :P haha



Jadu, det blir skola, plugg, vänner, prata med pojkvännen på msn =P haha. Baka, städa, film, shoppa (A) Innan hade jag kaniner också.. Jag är en riktig djurmänniska, men min mamma är superallergisk så till sist fungerade det inte med kaninerna :(

Själv då? =)

2009-10-02 @ 11:51:28
URL: http://miijauh.devote.se/
Postat av: Miiah

Sv: haha får se ;) Jag är inte rädd för att färga, jag har haft alla möjliga färger o färgar skitofta men att just klippa =P haha! Men det växer ju ut. :)



klart jag gör ett bra jobb, pfft! ;D Får man godis gör man ju det bästa man kan, haha. hahaha tur du inte tkr jag är konstig då :D Det är kanske drf dem flesta gillar att använda kort? dem slipper se hur sedlarna försvinner när dem betalar haha ;P



haha ja :D Meg är ju bara för dum =P stackarn, känns som ingen tkr om henne i serien haha. Hunden är ju rätt cool med, kär i louis och allt :P hiih. haha southpark har jag inte kollat mkt på men vissa avsnitt jag sett är roliga ;P diggar simpsons med ;)



hahaha! nej usch, det hade jag aldrig hunnit på en dag, snacka om sönderstressad då ;P Nej, jag får väl vänta med husdjuren tills jag flyttat =)



Åh spelar du gittar? :D det är så nice! Jag har kunnat spela blinka lilla stjärna innan.. duktigt va? haha!

ja, mat är gott :D men jag är sjukt kräsen dock =P Ohh så mysigt med katter :D vad har du för katter?=)

2009-10-02 @ 13:29:03
URL: http://miijauh.devote.se/
Postat av: Madde

Sv: okej :D idag händer ingenting speciellt, ska bara ta de lungt ;) sjdå?



2009-10-02 @ 13:50:11
URL: http://mjaaaow.blogg.se/
Postat av: Miiah

Sv: Haha ja det är det, om det inte blir fel färg och sådant ;) Tyvärr har jag börjat tappa lite mer hår än vanligt tack vare det :d haha! Hmm.. min naturliga hårfärg... Ljus brun, eller mörkblond? Inte blont men väldigt ljus brun =) haha!



Jo, kanske det =) Ska höra med min frisör med =) Jag är 165 enligt min sjuksköterska och 163 enligt mitt leg ! :P hahaha. Själv då? =)



Japp jag förstår vad du menar :D Chips är också väldigt gott, nomnom. Popcorn med! och ostbågar, fast ostbågar kan jag inte äta för mkt av =P haha.



hahaha! Så står man där i kassan och ska betala med sitt kort så fungerar det inte :P hahaha! fy så pinsamt :D Nemen, vad ska du köpa? :)



hahaha jaa den scenen har jag med sett, men så lever hon ändå :P haha. Sickt är det iallafall! :D



haha jo det håller jag med, man kanske har blivit van vid deras humor, där är ju inget nytt lixom :P Men filmen gillade jag :D hahah SPIDERPIG



ooh gitarr gillar jag :D haha har provat elgitarr med, de var lite lättare ;) oh, najs med ett band! hoppas ni kommer igång snart =) vad spelar ni?



hm.. Kött! haha. Kan inte äta det, får kväljningar o liknande :P kan bara äta typ nötfärs, du vet köttbullar o biffar o hamburgare gjorda av det :P knasig är jag minsann ;) Men vårrullar och sånt är också rätt nasty.. haha. Min favoriträtt är tacos, så himla gottit! :D



Själv då? :D haha. haha ja katter är jobbiga och underbara ;) riva lite i krukväxterna ^^ haha. Mysigt med tre styckna, då har ni aldrig lugn o ro ;) haha :D

2009-10-02 @ 14:02:20
URL: http://miijauh.devote.se/
Postat av: emma

Goddag! :)

Allt bra?



Jag har nyligen startat en blogg som är

utöver det vanliga, nämligen om folksjukdomen

Reumatism, dels för att alla kan drabbas av

de när som helst och dels för att en del iunte

ens vet vad de är + att jag lever med de.



Har du en reumatisk sjukdom?

Hoppas du kan lära dig nåt ^^

Ha de bra / Emma

2009-10-02 @ 14:18:14
URL: http://ebolmgren.blogg.se/
Postat av: linda

Det häller att få igång tänkandet & ätandet att fungera och häva svälten. Min kropp mår mycket bättre nu än vad den gjorde då jag var inlagd, men i huvet är det fortfarande dumma tankar som kommer.



Jag ska fylla 16 också pluggar jag :) Själv?

Kram!

2009-10-02 @ 14:35:35
URL: http://halleang.blogg.se/
Postat av: Lina

De är inte ens fula bara enligt dej, fråga vem som helst annan ! ;)



Inget har just vart och klippt mitt hår till skolfotograferingen på måndag ! :D

2009-10-02 @ 15:10:09
URL: http://liiinaw.blogg.se/
Postat av: SANIBO

sv: jo det är bra :) sj?

2009-10-02 @ 15:21:12
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: meis

haha tkr du tack så jättemkt:)

2009-10-02 @ 17:44:18
URL: http://meisnajeb.blogg.se/
Postat av: 666AERIME - Hårdrocksbloggen

sv; Ja, till största delen är plattan svinbra! Men vad menar du med att du knappt står ut med sången?

2009-10-02 @ 23:05:58
URL: http://aerime.blogg.se/
Postat av: 666AERIME - Hårdrocksbloggen

sv; Jag tyckte inte att det var särskilt dålig sång.. sen får man ju ta hänsyn till att Dave inte är någon sångare egentligen heller. Men om man jämför Endgame med något av deras äldre album, tycker du det är bättre då eller gillar du inte honom rakt av?

2009-10-03 @ 00:27:01
URL: http://aerime.blogg.se/
Postat av: Miiah

Sv: Men va! Vad irriterande, haha! Men jag fick en kommentar av en tjej som frågade om jag hade fått hennes svar men de hade jag inte.. så det kanske är devote (där jag bloggar på) som är lite knasigt.. Så dumt ju!



Aha, men det är ju lagom längd :) Min pojkvän är 180 något och min bästa killkompis är 198 så jag känner mig lite liten.. ;) haha!



haha där är vi lika :P ibland är ostbågar himla gott men ibland så nääe.. Man måste lixom verkligen vilja ha ostbågar! haha. Men popcorn, mums! det kan jag äta typ hela tiden ^^



Åhh så nice :D Jag såg faktiskt en rosa aukustisk gitarr, den var både så himla ful o rätt söt haha, jag brukar inte gilla rosa så mkt ;) Jag ska gå in och lyssna på er =)



Har du hört fakie for nothing? dem finns också på myspace, jag har sett dem live 3ggr och jag tkr dem är superduktiga :)



haha ja, det har du ju rätt i men det är SÅ pinsamt när man typ ska ut och äta middag med pojkvännen eller familjen så måste dem välja restaurang efter mig eftersom jag inte äter så mkt :P eller när man är bortbjuden och måste säga "nej tack, jag äter inte det.. nej, inte det heller".. hahaha! Kan bara tänka mig på studentmiddagen med lärarna.. ;)



Usch stuvade makaroner gillar inte jag heller =P men köttfärslimpa är ju himla gott! Något jag mer älskar är moussaka! sååå gott! :D haha



Åh åt du tacos? så fuskigt! hihi. Själv åt jag på subway med mamma ;) haha. Gillar du subway? =)

2009-10-03 @ 11:15:53
URL: http://miijauh.devote.se/
Postat av: MADDE

Sv: okej :D va kul! vad blev de för gitarr? :)

2009-10-03 @ 12:55:03
URL: http://mjaaaow.blogg.se/
Postat av: SANIBO

sv: lite party och slapp :) sj?

2009-10-03 @ 15:46:54
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: Cat

Haha! Den där ville jag se, men kanske skiter i det nu. =P



Sv: Ja eller hur! Haha! Finns ju telefoner i alla möjliga former. =P



Haha! Usch. kattskit luktar illa.

Förra helgen vetifanken va jag gjorde. Inget tror jag. Igår va det firmafest. o idag blir det jättelugnt.

GÖrs där borta då? Spelar gura? ;D

2009-10-03 @ 15:58:01
URL: http://cattitude.blogg.se/
Postat av: Caroline

Djässå, jag jobbar oxå men jag har ju sån tur att jag bara jobbar kväll hela helgen från 16-21 så jag behöver varken lägga mej tidigt eller stiga upp tidigt så ikväll blir det en lill fylla efter jobbet. Marknaden är här uppe i Överkalix där jag arbetar :)

2009-10-03 @ 17:15:36
URL: http://tjarro.blogg.se/
Postat av: Miiah

Sv: Haha ja, film och godis är mysigt när det spöregnar ute ;) Nja, min mamma kan kolla på det men hon är lite mer komedi/drama =) haha men eller hur? en sån film där det står sånt på bara måste man se =P



Kollar på den nu, men fy.. Jag tycker inte ens lite om den.. inte det minsta. himla tråkig film :( Har du sett den? Är grymt besviken haha.



haha! :D Ja, det får man nog göra ;) Ganska störigt om det inte fungerar och så måste man skriva om hela :P



Ja men kort kan ju vara rätt gulligt ;) Men jag hade nog inte velat vara längre än min pojkvän lixom =P hahaha ja, tydligen så kan man det ;) Han får inte åka vissa karuseller på liseberg för han är för lång :D haha!



Haha tycker du? :P Jag gillar inte dem där man märker att de smakar för mycket ost lixom.. haha. Ja, mummah för popcorn :D Men ikväll blev det chips och godis =)



haha en rosa aukutisk? ;) visst, om du köper en till mig så varför inte, haha ;D Jo jag tyckte ni lät riktigt bra! :D Vad gillar du för musik? Jag är ju mest rock/metal :D Älskar sånt =)



Säg till när du har hört Fakie for nothing, kul att höra vad du tkr om dem :) Nej fel kanske dem inte tkr men vissa tkr jag är jobbig o fånig =P Min pojkvän gör det blandannat :P och min mamma hehe.



Har ingen aning hur det fungerar på lärarmiddagen, har för mig att det är speciella rätter som demsjälva har bestämt.. menmen, jag kanske kan peta undan lite ;) haha!



Men va :O har du inte ätit moussaka?! fy på dig! haha. det måste du ju göra! SÅ himla gottit :D:D Det är typ köttfärs med potatis i ugnen.. :D



Smaka skadar väl aldrig ;) Vad är så speciellt med dragon-kyckling? Aldrig hört :)



Japp, ikväll blir det att fortsätta glo på den här enormt dåliga filmen och kränga massa chips och godis =) Åh då måste du ju se dead silence ;) hihi.

2009-10-03 @ 19:40:37
URL: http://miijauh.devote.se/
Postat av: SANIBO

sv: rock on dude!

2009-10-03 @ 22:08:11
URL: http://ssanibo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0