Ein, Zwei, Die!

Død snø, en adrenalinfylld norsk blandning av något som kan likna braindead eller evil dead i utförande. En grupp studerande åker iväg på skidsemester. Öl och musik var på plats. Men det var även mordiska nazist-zombies. Och otäcka snubbar som bjuder in sig själva på en kopp kaffe. Mycket blod och snö blev det. Och såhär efteråt kan jag säga att jag inte alls är missnöjd. Men jag är inte heller så nöjd som jag trodde att jag skulle bli. Det är jobbigt när man byggt upp en förväntan, och det är svårt att inte göra det när man fått höra mycket om en film.

Mycket humor instoppat där det passade. Och den sista halvtimman var helt grymt underhållande på många sätt ^^. Men tyvärr räcker det inte riktigt till för att jag ska ge ett större betyg. Det fattades en hemlig ingrediens som håller mig fastklistrad. Sen tycker jag inte att det riktigt håller när man ska göra något som redan har gjorts och inte satsar 100 % med hjälp av sin egna kreativa vilja. Das list! ^^


Død snø (2009 - skräck/komedi)


Skådespel - 4/10 (Inget vidare imponerande. Men jag tror inte det var några veteraner direkt.)

Effekter - 7/10 (Bra. Men inte jätte-bra, för att ändå vara 2009. Men det bjuds på en del gosiga gorescener)

Handling - 3/10 (Inget orginellt...Men vi låter oss tyvärr falla ned i ett träsk där det duger med en story som denna)

Ljud/Bild - 8/10 (Man har verkligen lyckats undvika en nedtryckande kvalitet på ljud och bild. Tyckte verkligen att det kändes proffsigt. Till en viss grad.)

Miljö - 9/10 (Roligt att få se lite snöiga övergivna nordiska platser som passar mycket bra i sammanhanget ^^... Sen var väl variationen sådär. Och det känns pyttelite fortfarande som att man försöker efterlikna något som redan har gjorts. Eller så är jag bara trångsynt ^^)

Budskap - 7/10 (Lägg inte näsan i blöt.)

Händelser - 7/10 (Strukturen på filmen har man sett FÖR många gånger. Men däremot väntar det nästan alltid nya smaskigheter bakom varje scen. Smarta drag som oftast får en att le då man gärna ha kryddat med lite svart humor på det hela.)

Filmen i helhet - 6/10 (Kan inte ge den mer än såhär. Jag tycker att man ska se den om man känner igen sig sitta o le under slafsiga skräckkomedier. Påminner lite väl mycket om äldre mästerverk för min smak. Men gav mitt ett gott skratt som helt klart var värt 90 minuter av mitt liv.)



Kommentarer
Postat av: Cat

Hehehe! Den där MÅSTE jag se!! =D



Sv: Okey!! =D Va nice!

Japp, här blir det jobb..skall dit vid 11.

Skall du/ni hitta på nu när du är ledig då? =D

2009-05-06 @ 09:41:32
URL: http://cattitude.blogg.se/
Postat av: juliae

hejsan ! de va ett tag sen , en vecka hah typ (?)

menmen , jo det är väl ganska bra med mig . försöker att inte tänka på det negativa . själv då? hadet !

2009-05-06 @ 19:01:53
URL: http://jejej.blogg.se/
Postat av: Emma Inga-Maj Johansson

Den ligger 40min från GBG :)

2009-05-06 @ 21:07:08
URL: http://eimj.blogg.se/
Postat av: juliae

nae, de blir väl att ta det lugnt slappa framför tvn , själv då? hade ! :)

2009-05-06 @ 21:21:05
URL: http://jejej.blogg.se/
Postat av: Rebecca Utan Räkor

Tilltalande framsida. Verkligen.



Sv: HEEEElT okej! ;)

2009-05-06 @ 21:36:43
URL: http://alltutom.blogg.se/
Postat av: Rebecca Utan Räkor

Det är man väl alltid sugen på? :P

2009-05-06 @ 22:50:13
URL: http://alltutom.blogg.se/
Postat av: Cat

Hello my friend!!! =D



Haha!! Jaa, jag hörde det av Micka! =)

Kenny the sucker! =) Hehe!

Men whaat?? Pajade det direkt? Lämna tillbaka skiten o köp en kirby! ;)



Idag har jag jobbat...kom hem ca 19.. Sen har jag suttit här o försökt komma ikapp lite.. Hamnar efter så in i den när jag jobbat. =/



Blire imööra då? =P

2009-05-06 @ 23:31:36
URL: http://cattitude.blogg.se/
Postat av: fröken elin

nää men det är det jag blir mest rädd för!:P jag är som en b-film:P höhö. vill du att man ska bli rädd i liksom "fy vad äckligt" eller "skynda dig skynda dig innan portarna stängs" eller ah..du förstår kanske.



haha. idag har jag vart i stan o shoppilerat som jag brukar onödigtvis göra. o gåt på yoga:) själv?

2009-05-06 @ 23:46:26
URL: http://frokenelin.blogg.se/
Postat av: Cat

Hehe! Jaa! ;D

Det tycker jag du/ni skall göra.. Ska ju inte paja det första det gör liksom. =/



Okii.. Här blir det datanörda på fm sen jobb på em.. =) Wonderbar förmiddag iaf.. ;P

2009-05-07 @ 00:01:00
URL: http://cattitude.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0