Ett möte med sin dubbelgångare, mitt ute i Rysslands djupa skogar är inte så jättenajs...

Det gör det inte lättare att släktforska när du tvingas ge dig själv stryk för att din egen spegelbild fått på sig ett par otäcka linser. Och att det glider runt pickuptrucks fullsatta med spädbarn gör det inte lättare att lita på ryska främlingar, speciellt inte den typen som blir mat åt vildsvin när du minst anar det.

Efter många druckna liter av olika sorters vätska, bestämde jag och sambon oss för att glo på en av de nya filmerna vi inhandlat. Vi kom fram till The Abandoned, som till min förvåning var så billig på media markt.. 39 kronor? Något sånt :P.

De första 10-15 minutrarna kände jag igen starkt! Och jag är säker på att jag har sett början förut. Men jag vet inte riktigt varför jag inte fortsatte. Mikaela kände inte igen något så jag antar att jag såg den med Anton, vi brukar bli sugna på att göra musik istället ^^. För redan efter dessa 10-15 minuter tog filmen en sväng som jag inte alls väntade mig. Effekter = ögongodis och jag satt redan från början och hoppades på att detta skulle hålla filmen ut.

Vill man förkorta handlingen så blir det ganska simpelt: En adopterad kvinna återvänder till hennes hemland och hemstad för att ta reda på mer om sin barndom och familj. Och hur detta går är mest underhållande genom att se på detta 99:minuters verk. Ska inte skriva för mycket så det blir ointressant =) vi går igenom listan en sväng istället!



 


The Abandoned (2006 - skräck/mysterium)


Skådespel - 9/10 (Över mina förväntningar. Tyckte att alla höll en god nivå så att helheten kändes verklig.)

Effekter - 9/10 (Jag satt bara och väntade på när det skulle bli fult. Men det kom aldrig ett sådant tillfälle.)

Handling - 7/10 (Ingenting som kittlar mitt intresse till 100%. Men hur de gjorde det så unikt var grymt.)

Ljud/Bild - 8/10 (Kändes väldigt proffsigt mestadels. På sina håll lite jobbiga skakiga kameror :P)

Miljö - 10/10 (Hade velat ge det 20 av 10. Seriöst. Helt jävla makalöst! Bara miljön gör det värt att glo på filmen!)

Budskap - 7/10 (Ge fan i att rota i det förflutna. Nyfikna as hihi...Skyll er själva ^^)

Händelser - 10/10 (Klockrent! Filmen kunde inte ha blivit uppbyggd på ett bättre sätt.)

Filmen i helhet - 9/10 (Jag kommer se den igen. Och rekommendera den till annat folk. För det görs så mycket skit att den här filmen skulle få en oscar hehe)



Kommentarer
Postat av: M i c k a

jag är lite förälskad i denna film :D

2009-06-29 @ 01:11:44
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/
Postat av: ROXY

ja, verkligen! värmen är bäst :)

hälsa din dam godnatt från mig. nu skall jag börja läsa din blogg också, men lite mycket väl lläskiga filmer, blir att dagläsa, hehe!

2009-06-29 @ 22:43:19
URL: http://legoliv.blogg.se/
Postat av: ROXY

jag har nog aldrig hört rysslands nationalsång, men kan tro de är en höjdare ;>



alltid kul med grabbloggar, de skriver inte som brudar, alltid kul att läsa om något udda :> som micka, hon kan! :D

2009-06-30 @ 18:58:46
URL: http://legoliv.blogg.se/
Postat av: ROXY

spela ds lite, eller ngt liknande, läsa några bra serietidning, böcker, eller pilla på bruden kanske? ;)



jag vet några grabbar som bloggar, och dom kan dom :D idag har jag bara jobbat, nu har jag slängt i mig en massa bröd, köper aldrig hem de, och de var inte gött, haha. :p snart film. du då? :)

2009-06-30 @ 21:12:03
URL: http://legoliv.blogg.se/
Postat av: evelina

det är äntligen bättre med mig nu =) min semester har börjat och jag njuter av varje sekund..

det var planerat en utlandsresa men jag hoppar den..eftersom jag inte är hundra än...

så de blir sommar i sverige..=) hur har du det n? mår du bättre`?

2009-06-30 @ 23:29:53
URL: http://believ.blogg.se/
Postat av: Alexandra

usch för den filmen :P jag är livrädd för vildsvin och så var det värsta scenen :o

2009-07-12 @ 15:23:00
URL: http://phose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0