The Bucket List

Bestämde mig nyss för att titta på den där "nya filmen med jack nicholson", som jag själv tänkte ^^. Ganska ovanligt för att vara mig, jag brukar inte titta på sådana filmer, och nu precis kom jag på att jag kanske borde skriva filmens genre som jag sett när jag ska skriva såhär ^^. Vad smart jag är..Men men, man lär sig ju av sina misstag. Jag får helt enkelt börja med det nu.


Hur som helst så tyckte jag att filmen var väldigt bra. Både Jack, Morgan och birollerna spelade bra. Den var mycket underhållande samtidigt som det kändes som om dem viktigaste orden som kan sägas sades mellan raderna. Kändes som, nu är det inte så att jag verkligen menar det där och börjar skriva ner budord för en ny religion eller nåt.

Seriöst, titta på filmen. Den var vettig.


Edward Cole (Jack Nicholson) - Tom!...Three things to remember when you get older; Never pass up a bathroom, Never waste a hard-on and never trust a fart.


 



The Bucket List   (2007 - Drama / Komedi)


Skådespel
- 10/10 (Dom vet verkligen vad dom håller på med)

Effekter - 8/10 (Den kändes verklig, men det är ingen direkt effekt film)

Handling - 6/10 (Halv simpel, då menar jag inte att den är dålig, eftersom handlingen inte direkt är det som gör filmen bra eller dålig i detta fall)

Ljud/Bild - 7/10 (Går inte direkt att klaga på. Ett plus till ZZ top låten på ett ställe, ett minus till att Jach Nicholsons röst såg ditlagd ut på vissa ställen, det kanske inte ens är så, men jag gillar att whina...okej?)

Miljö - 7/10 (Man får se mycket miljö, men jag tycker inte riktigt man kanske utnyttjat miljön så mycket man hade kunnat, men återigen, det är inte poängen med filmen)

Budskap - 10/10 (Det lät bra i mina öron)

Händelser - 7/10 (Oväntat slut, annars var det ganska förutsägbara grejer som duger bra)

Filmen i helhet - 8/10 (Skit bra film, men den är lite deppig, jag ÄLSKAR inte sånt)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0