"Four Americans on vacation don't just disappear!"

Om ni inte vill veta något om The Ruins innan ni ser den, läs då inte detta.

Jag har nog aldrig sett en film som i mina ögon först varit så bra, och så vid ett tillfälle blivit så dålig. Det sa bara pang...Jag vet inte vad som hände. Men regissören och alla andra nissar måste ha tagit tönt-piller när dom gjorde scenen när Stacy och Amy går ner i gropen för att kolla efter telefonen ordentligt...

Det var så dåligt genomtänkt...Mina första tankar var; Okej, så dessa växter kan tala och hoppa runt som allt annat i filmer nu för tiden? Det var så fult...Vilken ful scen...Typ..."The evil plants of the hill with stairs" Skulle den hetat istället :P...

Men men, jag har inte bara skit att säga om denna. Förutom att den karaktären som jag verkligen avskydde, var den karaktären som de valde ut som den man ska hoppas överlever :P...

Enligt mig överlevde hon, för att det där fula som hände 3 hundradelar innan credsen kom inte gills i överhuvudtaget.

Okej, så till dom bra prylarna då :P...Vid det här laget kan man nästan tro att det inte finns nåt bra att säga :D.. MEN!!!! *trumvirvel*


Förutom just den där fula telefonscenen så var det mesta jävligt snyggt...Jag fick ont i kroppen av att glo på denna...Fan den kunde blivit så svinbra....faktiskt. I början trodde jag dock att det skulle vara ännu en "mojjen i skog som dödar människor, konserverar dom..och äter upp dom"-film. Det är väldigt populärt med sånt nu...Wrong turn, Frontiers (som jag såg igår, rätt cool...fransk och blodig hihi). Med många fler! :P


Sen visade det sig att det inte var en mongo-skogs-mördarfilm...Men ändå hade den lite liknande uppbyggnad och stora händelser...Vilket stör mig en aning. Men men, den var inte kass. Så den är helt klart värd att glo på ^^. Åtminstone EN gång!


 



The Ruins (2008 - skräck)


Skådespel - 7/10 (Ja va fan, det funkade väl? Inget märkvärdigt.)

Effekter - 9/10 (Gore-effekterna övertog faktiskt de fula rätt mycket ändå)

Handling - 10/10 (Förbannat bra handling. Filmen kunde ha blivit mycket bättre)

Ljud/Bild - 4/10 (Ljuden från växterna gav mig verkligen...en bad feeling :P...På ett dåligt sätt!)

Miljö - 5/10 (De var i en djungel...ja ni...Kunde väl ha kännts mer unikt kanske)

Budskap - 7/10 (Följ inte med främlingar...speciellt inte till lustiga utgrävningar utomlands. Och SPECIELLT inte om han inte haft telefon-kontakt med sin bror som han ska möta på denna plats :P)

Händelser - 3/10 (De viktiga händelserna i filmen liknar alltför mycket som sagt.. Andra filmer där man är fast och ska rymma :P. Som är så jävla vanligt nu. Men om man ska gå in mer detaljerat så var det ju rätt nice. Med tanke på själva handlingen.

Filmen i helhet - 6/10 (Denna dög i krig. Kunde blivit pansarlängder mycket bättre. Kolla upp vad en pansarlängd är på wikipedia.)




Kommentarer
Postat av: M i c k a

den vill jag se igen :O

2009-05-03 @ 17:51:39
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0