300 liter fake-blod i slutscenen!

Bara en sån sak gör ju att man inte kan låta bli att älska en film. Men den här, men kära vänner. Har så många fler faktorer att älska ^^. Eftersom jag själv inte bloggat så länge, så kommer jag då och då att skriva en recension eller åtminstone en liten notis på filmer jag sett från förr (som jag minns något av), för att inte bara dela med mig av sånt som är nytt för mig ^^.

Här sitter man och smygtittar i trivian på IMDB =). Under "gräsklippsscenen" pumpade ca 22,73045 liter blod ut per sekund! :D.. Hallelujah! Inte konstigt att den sägs vara den blodigaste filmen någonsin. I spanien heter filmen översatt "Your mother ate my dog". Hmm. Hur som helst, så är det Braindead vi pratar om ^^ tror jag glömde nämna det!

Nog med trevliga faktan. Braindead är nog helt klart en av mina favoritfilmer. Jag hade så roligt när jag såg den första gången... Scenen i parken fick mig att gråta av skratt. Och sedan den gången har stackare såsom min älskade flickvän blivit tvingade av mig att glo på den om och om igen ^^.

Det är en väldigt egen story om en lite tafatt person vid namn Lionell, hans liv är fullsatt med att se efter sin egoistiska mamma. Men en dag träffat Lionell (fula) Paquita, och blir förälskad. Detta gillar förstås inte mamma Vera så hon visar tydligt hur saker och ting ska ställas till rätta.

Men när Vera nyfiket spionerar på Lionell och Paquita på zoo, blir hon snabbt straffad och biten av en ganska otäckt ler-animerad apa i bur. Nu är hon såklart smittad och i resten av filmen får vi följa Lionell i hans kamp om att försöka hålla sin zombie-morsa under kontroll. Det går inte så bra, vill jag lova.

Mycket underhållande är det hur som helst ^^. Helt makalösa gore-effekter, humor när den är som bäst, och ja..vad mer behöver man? Ett måste att se! Men är man lite magkänslig ska man nog passa sig ;).


Braindead (1992 - skräck/komedi)

Skådespel - 10/10 (Lite överdrivet, men det hör ju till genren ;))

Effekter - 10/10 (Här var det blod och tarmar, det vill jag lova)

Handling - 10/10 (Finns inget negativt att säga om handlingen, alls)

Ljud/Bild - 10/10 (Inga konstigheter, bara bra)

Miljö - 10/10 (Nya zeeland är vi i, Veras hus ser tantigt ut ^^)

Budskap - 10/10 (Jag tror inte han ville komma med ett budskap faktiskt, ren underhållning, Lyckat!)

Händelser - 10/10 (Man sitter bara o väntar på att nästa roliga moment ska slå in)

Filmen i helhet - 10/10 (Värd att älskas. Mumma!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja visst inge roligt alls.

2009-02-12 @ 23:14:17
URL: http://emmajuli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0